وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

اعلام آمادگی سرمایه گذار عراقی برای ساخت کارخانه ذوب آهن سقز

اعلام آمادگی سرمایه گذار عراقی برای ساخت کارخانه ذوب آهن سقز

سنندج- ایرنا- وزیر صنعت ، معدن و تجارت از اعلام آمادگی یک سرمایه گذار کرد عراقی برای مشارکت در ساخت کارخانه ذوب آهن در سقز خبر داد.

به گزارش ایرنا محمد رضا نعمت زاده روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی ساخت کارخانه سیگار سقز که با مشارکت یک سرمایه گذار ترک احداث می شود گفت: کارهای اولیه اجرای کارخانه ذوب اهن سقز با مشارکت سرمایه گذار عراقی انجام شده است.
وی همچنین از سرمایه گذاران ایرانی و ترک که مقدمات ساخت کارخانه تولید سیگار را فراهم کرده اند تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود این کارخانه شش ماه آینده به بهره برداری برسد.
نعمت زاده از همه اهالی ترکیه اعم از ترک و کرد دعوت کرد تا در کردستان سرمایه گذاری کنند.
به گفته وی روابط ایران و ترکیه روابط استراتژیک است و ایران و ترکیه همکاری مستمری در حوزه های مختلف دارند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد سرمایه گذاران بیشتری از ترکیه در کردستان سرمایه گذاری کنند و از مردم بومی کردستان هم خواست که خود نیز سرمایه گذاری کنند.
نعمت زاده از فارغ التحصیلان سقزی نیز خواست به فکر کار آفرینی باشند و اظهار امیدواری کرد با جذب سرمایه گذاری بیشتر، شاهد رونق اقتصادی و فراهم شدن زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان سقزی باشیم.
او همچنین از پیگیری نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی برای کمک در ساخت این کارخانه قدردانی کرد.
پیش بینی شده است در 'کارخانه تولید سیگار' سقز 5 میلیارد نخ سیگار در سال تولید شود.
آورده سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ساخت این کارخانه 920 میلیارد ریال است و قرار است با بهره برداری از این واحد، 5 برند سیگار با هدف صادرات به خارج از کشور تولید شود.
بر اساس وعده سرمایه گذاران پیش بینی شده است این کارخانه در سال 96 به بهره برداری برسد.
با بهره برداری از این واحد برای 150 نفر جویای کار، فرصت اشتغال فراهم می شود.
محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پنجشنبه 15 بهمن به منظور بهره برداری از چند پروژه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر به استان کردستان سفر کرده است.
نعمت زاده صبح امروز پیش از کلنگ زنی کارخانه سیگار سقز، در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی شهرک تخصصی پتروشیمی کردستان و همچنین کارخانه تولید سیمان چلچمه سارال شرکت کرد.
آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید لاستیک کردستان و افتتاح و بازدید از کارخانه تولید شمش طلای شرکت زرکوه قروه از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به کردستان است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا