با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

ساخت کارخانه سیمان دیواندره آغاز شد

ساخت کارخانه سیمان دیواندره آغاز شد

سنندج- ایرنا- در ادامه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان، محمدرضا نعمت زاده صبح امروز به میمنت جشن های پیروزی انقلاب اسلامی کلنگ ساخت کارخانه سیمان دیواندره با عنوان «سیمان چلچمه سارال» را بر زمین زد.

به گزارش ایرنا وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین از تمامی مسئولان درخواست کرد همکاری کنند تا صنعت در منطقه دیواندره پا بگیرد.
محمدرضا نعمت زاده گفت: سیمان خمیر مایه توسعه است و امیدوارم با ایجاد کارخانه سیمان دیواندره، پروژه های صنعتی در منطقه ایجاد شوند و دولت نیز برای کمک به سرمایه گذاران این پروژه ها آماده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از سرمایه گذار بخش خصوصی ساخت این کارخانه قدردانی کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این آیین گفت: این کارخانه در زمینی به وسعت 50 هکتار در 15 کیلومتری دیواندره به سوی سقز و توسط بخش خصوصی و در مدت 36 ماه احداث می شود.
محمد دره وزمی گفت: این کارخانه برای تولید سالانه یک میلیون تن سیمان خاکستری طراحی شده است.
وی گفت: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای اجرای این طرح 400 میلیارد تومان است.
مشاور طرح کارخانه سیمان دیواندره نیز گفت: ظرفیت این طرح تولید روزانه سه هزار و 200 تا سه هزار و 500 تن سیمان در روز است.
وی گفت: بخشی از تکنولوژی این کارخانه از خارج وارد می شود.
وی همچنین از امکانات منطقه برای توسعه صنعت از جمله ایجاد کارخانه به گرمی دفاع کرد و گفت: دسترسی به آب، برق و گاز از فاکتورهای مهم در توسعه یک منطقه است و دیواندره این طرفیت ها را دارد.
اقبال کریمی سرمایه گذار کارخانه سیمان دیواندره نیز از دولت به خاطر حمایت برای ایجاد این پروژه قدردانی کرد.
این سرمایه گذاربومی طرح افزود: با بهره برداری از این طرح، زمینه اشتغال مستقیم 350 نفر فراهم می شود.
محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پنجشنبه 15 بهمن به منظور بهره برداری از چند پروژه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر به استان کردستان سفر کرده است.
بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی شهرک تخصصی پتروشیمی کردستان، کارخانه تولید سیمان چلچمه سارال و کارخانه تولید سیگارت شرکت فراسازان توتون آپادانا در شهرستان سقز از جمله طرح هایی است که با حضور وزیر صنعت در کردستان آغاز می شود.
آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید لاستیک کردستان و افتتاح و بازدید از کارخانه تولید شمش طلای شرکت زرکوه قروه از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به کردستان است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا