نوریان در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

اخذ مجوز محیط زیست آنومالی D۱۹ تا پایان سال

اخذ مجوز محیط زیست آنومالی D۱۹ تا پایان سال

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ابراز امیدواری کرد که محیط زیست تا قبل از پایان سال جاری مجوز لازم برای فعالیت در آنومالی D19 را صادر کند.

محمود نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره آخرین وضعیت واگذاری آنومالی D19 به چادرملو اظهار کرد: قرار است شرکت چادرملو با مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در آنومالی D19 فعالیت‌های معدنی را آغاز کنند و در همین راستا نیز نامه‌نگاری‌های موردنیاز انجام شده و وزارتخانه نیز با این موضوع موافقت‌های اولیه را داشته است.

وی افزود: تنها مجوز محیط زیست باقی مانده است که در این زمینه نیز محیط زیست تا حد زیادی موافقت خود را اعلام کرده و در آخرین مراحل کارشناسی و نظردهی در این زمینه است.

نوریان ابراز امیدواری کرد که تا قبل از پایان سال جاری محیط زیست نظر نهایی خود را درباره فعالیت در آنومالی D19 اعلام کرده و مجوز لازم را برای فعالیت در این منطقه صادر کند.

ذخیره 100 میلیون تنی D19

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پاسخ به سوال خبرنگار ماین نیوز مبنی بر اینکه برآورد ذخیره آنومالی D19 چقدر است؟ گفت: برآوردهای اولیه حاکی از وجود ذخیره 100 میلیون تنی سنگ آهن در این منطقه است اما در ابتدای فعالیت در این منطقه باید اکتشافات تکمیلی صورت بگیرد. از سوی دیگر ذخیره این منطقه در عمق 150 متری زمین قرار دارد و به همین دلیل حجم باطله‌برداری بسیار زیاد خواهد بود. یک سری اکتشافات قدیمی نیز در این منطقه انجام شده است اما به اکتشافات بیشتری نیاز داریم.

وی درباره محیط زیست این منطقه نیز گفت: قطعا بعد از دریافت مجوز محیط زیست، اقدامات لازم را جهت حفظ محیط زیست منطقه در حین فعالیت‌های معدنی انجام خواهیم داد و حدود نیمی از آنومالی نیز جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست است.

استارت سرد فولاد چادرملو تا پایان سال

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز در خصوص آخرین وضعیت پروژه فولاد چادرملو نیز گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری استارت سرد این پروژه زده شود. ضمن اینکه پیشرفت پروژه هم‌اکنون حدود 97 درصد است.

استفاده از فاینانس اروپایی در پروژه‌های چادرملو

نوریان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز مبنی بر اینکه برنامه چادرملو در فضای پساتحریم چیست؟ نیز توضیح داد: امیدوار هستیم با رفع تدریجی تحریم‌ها و حل مشکلات بانکی بتوانیم در پروژه‌های آتی چادرملو از فاینانس اروپایی استفاده کنیم اما فعلا برنامه‌ای برای مشارکت با شرکت‌های خارجی نداریم.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا