امروز با سفر وزیرصنعت صورت می‌گیرد؛

کلنگ‌زنی و افتتاح پنج طرح بزرگ در کردستان با حضور نعمت زاده

کلنگ‌زنی و افتتاح پنج طرح بزرگ در کردستان با حضور نعمت زاده

سنندج- همزمان با ایام دهه مبارک فجر و سالگرو پیروزی انقلاب اسلامی، پنج طرح بزرگ صنعتی در سفر امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان در شهرستان های مختلف افتتاح و کلنگ زنی می شود.

هشتم دی ماه امسال قراربود وزیرصنعت، معدن و تجارت برای کلنگ‌زنی و افتتاح چند طرح صنعتی به کردستان سفر کند که به دلیل نامساعد بودن وضعیت جوی این سفر لغو شد.

حال در چهارمین روز از دهه مبارک فجر نعمت‌زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت به کردستان آمده و قرار شده که با بالگرد به شهرستان‌های دیواندره، سقز، دهگلان و قروه رفته و کلنگ طرح‌هایی را در این شهرستان‌ها برزمین بزند و روبان افتتاح دو پروژه‌ را هم قیچی کند.

معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی قروه به بهره برداری رسید

معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی قروه واز بزرگترین سرمایه گذاری های صنعتی کردستان، عصرامروز پنجشنبه وبه میمنت جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندارکردستان ومسئولان ملی ومحلی به بهره برداری رسید.

«محمد دره وزمی» رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفت: این پروژه نتیجه سرمایه گذاری خارجی درمعادن کردستان است وبرای بهره برداری ازآن ۷۸ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است. با بهره برداری از این پروژه زمینه بیش از ۳۰۰ شغل دایم جدید درکردستان فراهم شد.

مدت بهره برداری این معدن که ذخیره قطعی آن ۱۴میلیون و ۸۰۰ هزار تن کانسنگ طلا با عیاریک و۲۴گرم درتن می باشد، ۷ ساله است؛ پیش بینی شده در این ۷سال بطور متوسط سالانه دو میلیون تن کانسنگ استخراج وطلای آن استحصال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفت: شهریورماه سال ۹۴ کار بهره برداری آزمایشی از معدن طلای ساریگونی آغاز و تولید آن در مهر و آبان ماه سالجاری انجام گرفت.

ساخت کارخانه سیمان دیواندره آغاز شد

درادامه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان، محمدرضا نعمت زاده پیش از ظهرامروز درشهرستان دیواندره وبه میمنت جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کلنگ ساخت کارخانه سیمان دیواندره  با عنوان «سیمان چلچمه سارال» را بر زمین زد.

این کارخانه در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار در۱۵ کیلومتری دیواندره به سوی سقز و توسط بخش خصوصی و در مدت ۳۶ ماه احداث می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفت: «این کارخانه برای تولید سالانه یک میلیون تن سیمان خاکستری طراحی شده است.»

سرمایه گذاری پیش بینی شده برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان است. سرمایه گذاربومی طرح می گوید: با بهره برداری از این طرح، زمینه اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر فراهم می شود.

ساخت كارخانه توليد سيگار سقز آغاز شد

شهرستان سقز هم ظهر امروز و در ایام جشن و سرور دهه فجر وسالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزبان مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و استاندارکردستان و مقامات ملی و محلی بود، آیینی که درجریان آن یک سرمایه گذاری خارجی دیگر درکردستان اجرایی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درسقز کلنگ آغاز احداث یک «كارخانه توليد سيگار» را بر زمین زد که براساس توافق سرمایه گذاران ایرانی و ترکیه ای درشهرك صنعتي سقز احداث می شود.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان در این رابطه افزود: سرمايه گذاران ايراني و تركيه اي با تشكيل شركتي مشترك اقدام به ساخت اين كارخانه مي كنند. پيش بيني شده است دراين كارخانه ۵ ميليارد نخ سيگار در سال توليد شود.

آورده سرمايه گذاران براي ساخت اين كارخانه ۹۲ ميليارد تومان است و قرار است با بهره برداري از اين واحد ۵ برند سيگار با هدف صادرات به خارج از كشور توليد شود.

سرمايه گذاران مي گويند براساس برنامه های پيش بيني شده اين كارخانه درسال ۹۶ به بهره برداري می رسد و با بهره برداري ازاين واحد براي يكصد و پنجاه نفر جوياي كار فرصت اشتغال فراهم مي شود.

بهره برداری وآغاز عملیات اجرایی شهرك تخصصي پتروشيمي کردستان

درادامه اقدامات دولت براي فراهم كردن زيرساخت هاي توسعه صنعتي كردستان، عملیات اجرایی و احداث شهرك صنايع پايين دستي پتروشيمي كردستان صبح امروز و در چهارمین روز از آیین های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، درآیینی با حضور وزیر، مقامات ارشد صنعت، معدن و تجارت کشور و استاندار و مقامات کردستان آغاز شد.

به گفته «محمد دره وزمي» رييس سازمان صنعت، معدن وتجارت كردستان، اين شهرك نخستين شهرك تخصصي كردستان است که با هدف فراهم كردن زمينه ايجاد واحدهاي پايين دستي  پتروشيمي در اراضي يكصد و سي هكتاری شركت پتروشيمي كردستان احداث مي شود.

با احداث اين شهرك امكان سرمايه گذاري و احداث واحدهاي پايين دست پتروشيمي براي بخش خصوصي فراهم مي شود.

پتروشيمي كردستان براي اخذ مجوز ساخت واحدهاي توليد پالت پلاستيكي و كيسه هاي بسته بندي مواد پتروشيمي وکامپوننت های پليمري دراين شهرك اقدام كرده است.

با احداث اين شهرك زمينه ايجاد واحدهاي پايين دست پتروشيمي كردستان وفرآوري مواد توليدي اين كارخانه پيشاپيش فراهم مي شود. کارخانه پتروشیمی کردستان سال ۹۵  به بهره برداری می رسد.

آغاز ساخت دومین کارخانه لاستیک کردستان

وزیرصنعت، معدن وتجارت واستاندارکردستان ظهر امروز پنجشنبه راهی دشت های دهگلان می شوند تا ساخت دومین کارخانه لاستیک کردستان را کلنگ‌زنی کنند.

دومین کارخانه لاستیک کردستان با سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی و در راستای تحقق وعده‌های دولت برای سرمایه گذاری اقتصادی و صنعتی در کردستان ایجاد می‌شود.

این کارخانه توسط سازمان «ایدرو» و با همکاری بخش خصوصی و با ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث می‌شود. مسئولان پروژه پیش بینی کرده‌اند این پروژه تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

محمد دره وزمی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با بهره برداری از این پروژه امکان اشتغالزایی برای ۱۱۵۰ نفر به طور مستقیم فراهم می‌شود.

کارخانه لاستیک کردستان در جاده سنندج – تهران و مابین سنندج – دهگلان احداث می‌شود.

۶۰ هکتار زمین مورد نیاز احداث کارخانه تملک شده و با کلنگ زنی رسمی پروژه توسط «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت، ساخت آن آغاز ‌شد.  

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا