مدیرعامل شرکت فرودگاه ها:

بودجه 15 هزارمیلیاردریالی شرکت فرودگاه هارادرشرایط بحرانی قرارمی دهد

بودجه 15 هزارمیلیاردریالی شرکت فرودگاه هارادرشرایط بحرانی قرارمی دهد

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با توجه به پیش بینی 15 هزار میلیارد ریالی اعتبارات در بودجه سال آینده، این شرکت برای انجام برنامه های خود با شرایط بحرانی مواجه خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت الله مه آبادی افزود: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) برای تامین فضای مورد نیاز 400 تا 500 هواپیما در فرودگاه های کشور نیازمند چهار میلیون مترمربع پارکینگ هستیم.
وی با بیان اینکه دو سوم بودجه سال آینده این شرکت به هزینه های جاری اختصاص دارد٬ گفت: هفت هزار میلیارد ریال در سال آینده باید به عنوان سود سهام و مالیات به دولت پرداخت شود.
مه آبادی یادآورشد: این شرکت باید کار تجاری انجام دهد و از فعالیت های تجاری زیرساخت های خود را توسعه دهد، اما متاسفانه شرکت فرودگاه ها به عنوان منبع درآمد دیده می شود .
وی خواستار توجه بیشتر دولت به صنعت هوانوردی شد و اظهارداشت: این صنعت ابزار توسعه نرم است و اقتصاد سرعتی با صنعت هوانوردی مفهوم پیدا می کند. شرکت فرودگاه های کشور دو خدمت اساسی ارائه می دهد که یکی فراهم کردن امکان جابجایی مسافر و بار بین ترمینال و هواپیما و دیگری ارائه خدمات ناوبری است که شامل ایجاد ارتباطات٬ کمک ناوبری و خدمات نظارتی و راداری بر فضای کشور است.
وی اظهار داشت: 54 فرودگاه از 90 فرودگاه کشور تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور است، اما همه فرودگاه های ما بدون محاسبه هزینه سرمایه گذاری به استثنای فرودگاه امام خمینی(ره)، زیان ده هستند که البته این فرودگاه نیز از شرکت منفک شده و دیگر درآمدی از این راه به شرکت فرودگاه ها تزریق نمی شود.
مه آبادی افزود: در حال حاضر 80 درصد پروازهای داخلی در هشت فرودگاه و 80 درصد پروازهای خارجی در سه فرودگاه انجام می شود که این نشان از ظرفیت مازاد فرودگاه های دیگر کشور است.
وی خاطرنشان کرد: اخیرا در همان سه فرودگاهی که بیشترین پروازهای خارجی دارند، سرمایه گذار خارجی جذب کردیم و البته برای مابقی فرودگاه ها محکوم به سرمایه گذاری بی ال تی « BLT » هستیم و یا خودمان باید سرمایه گذاری کنیم، لذا ضروری است شرکت فرودگاه ها هزینه های توسعه ای خود را از ذینفعان دریافت کند و در تمام دنیا این روش رایج است.
شرکت فرودگاه های کشور هم اکنون هدایت و کنترل روزانه بیش از یک هزار و 700 پرواز هوایی داخلی و بین المللی را در آسمان ایران برعهده دارد که بیش از 900 پرواز آن مربوط به هواپیماهای عبوری بر فراز کشور است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا