تکذیب شهادت ١٥ نیروی ایرانی در سوریه

تکذیب شهادت ١٥ نیروی ایرانی در سوریه

روز جمعه، ساعاتی پس از انتشار برخی اخبار مبنی بر شهادت ١٥ نفر از نیروهای ایرانی در درگیری‌های روز پنجشنبه سوریه، سردار «رمضان شریف»، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، این خبر را تکذیب کرد.

سردار شریف در گفت‌وگویی ضمن بیان اینکه «١٥ نفر عدد صحیحی نیست»، گفت: «تا‌آنجایی‌که من در جریانم، ظاهرا پنج تا شش نفر از افراد در استان‌های خوزستان و قم، شهر اسلامشهر و استان خراسان رضوی که با دو نفر از نیروهای سپاه انصار مجموعا هشت نفر می‌شوند، در چند روز گذشته به شهادت رسیده‌اند». او همچنین در گفت‌وگویی از افزایش نیروهای مستشاری ایران در سوریه در پی دور جدید تحولات میدانی در مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری در این کشور خبر داد. چندی پیش، «حسین امیرعبداللهیان»، معاون عربی‌-آفریقایی وزارت خارجه، در گفت‌وگو با کانال چهار انگلیس گفته بود: «ما هیچ نیروی جنگجویی در سوریه نداریم؛ اما مستشاران نظامی ما به درخواست دولت سوریه در این کشور برای پیشبرد مبارزه با تروریسم کمک می‌کنند».  او گفته است «ایران مستشاران نظامی خود را به درخواست دمشق، برای مبارزه با تروریسم افزایش داده ‌است».
سردار «شریف» همچنین درباره دو نیروی سپاه انصار که در سوریه به شهادت رسیدند، گفت: «دو نفر از پاسداران سپاه انصار به نام‌های شهیدان عبدالله باقری و امین کریمی در مأموریتی که در سوریه داشتند، به شهادت رسیدند».
 شهید «عبدالله باقری» سال‌ها از محافظان «محمود احمدی‌نژاد»، رئیس دولت‌های نهم و دهم، بود. او که عضو سپاه انصار بود، روز پنجشنبه در محور «حلب» به شهادت رسید. همچنین  از شهادت یکی از فرماندهان تیپ فاطمیون به نام «رضا خاوری» خبر داد. شهید «خاوری» حین انجام مأموریت در سوریه به شهادت رسید. همچنین «مصطفی صدرزاده»، با نام جهادی «سید ابراهیم» از رزمندگان تیپ فاطمیون و «سیدمیلاد مصطفوی» هم‌زمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در محور حلب به شهادت رسیدند. این دو شهید که برای دفاع از حرم حضرت‌زینب(س) عازم سوریه شده بودند، در مبارزه با تروریست‌های تکفیری شهید شدند.  سید «میلاد مصطفوی» از اعضای گردان امام‌حسین(ع) بسیج شهرستان بهار از شهرهای استان همدان بود. در‌همین‌حال  روز گذشته پیکر شهید مدافع حرم، «محمد استحکامی» با حضور مردم و جمعی از مسئولان در جهرم تشییع و تدفین شد. شهید استحکامی هفته گذشته در سوریه به شهادت رسید.
حمله خمپاره‌ای به حرم حضرت‌زینب(س)
 هم‌زمان با تاسوعای حسینی، گروه‌های تروریستی، به اطراف حرم حضرت‌زینب‌(س) با شلیک دو خمپاره حمله کردند. یکی از خمپاره‌ها به خیابانی در مجاورت حرم مطهر از سمت شمال و به فاصله چندصدمتری حرم اصابت کرد و خمپاره دوم به ساعت نصب‌شده بر درِ ورودی شمال حرم برخورد کرد. به گفته شاهدان عینی، حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها از پنج کیلومتری شمال غرب منطقه زینبیه، انجام شد. این حمله که پس از پایان مجلس عزاداری امام‌حسین‌(ع) در مصلای حرم حضرت‌زینب‌(س) رخ داد، تلفات جانی در برنداشت. همچنین ظهر جمعه، بازار بزوریه و منطقه العماره واقع در مرکز قدیمی شهر دمشق و در مجاورت حرم مطهر حضرت‌رقیه(س)، با دو خمپاره هدف حمله قرار گرفت که این حملات هم تلفاتی نداشته‌اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا