در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری اقتصادی اتاق تهران و ایالت «اشتایرمارک» اتریش اعلام شد

سرمایه گذاری یک شرکت اتریشی سازنده قطعات خودرو برای تولید مشترک گیربکس اتومات

سرمایه گذاری یک شرکت اتریشی سازنده قطعات خودرو برای تولید مشترک گیربکس اتومات

تهران- ایرنا- همایش فعالان اقتصادی ایران و ایالت «اشتایرمارک» اتریش که به امضای تفاهمنامه همکاری انجامید با یک خبر همراه بود: سرمایه گذاری یک شرکت اتریشی سازنده قطعات خودرو برای تولید مشترک گیربکس اتومات.

در همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و اتریش که امروز در اتاق تهران برگزار شد، نزدیک به 50 فعال اقتصادی از 20 شرکت اقتصادی ایالت «اشتایرمارک» اتریش با صاحبان کسب و کار ایران دیدار و درباره فرصت های همکاری گفت و گو کردند.
ایالت اشتایرمارک یکی از 9 ایالت اتریش قطب های صنعتی است و جمعیت آن به یک میلیون و 300 هزار نفر می رسد. در این ایالت صنایع بزرگی در زمینه فناوری و نوآوری، حمل و نقل، قطعات خودرو، محیط زیست و اقتصاد آب، پلاستیک و کاغذ فعالیت می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این همایش گفت: اتاق تهران به عنوان بزرگ ترین پارلمان بخش خصوصی کشور آمادگی دارد برای تشویق بخش خصوصی ایران به توسعه روابط با اتریش گام های جدی بردارد.
«مسعود خوانساری» به روابط دیرینه دو کشور و سرمایه گذاری یک شرکت اتریشی سازنده قطعات خودرو برای تولید مشترک گیربکس اتومات اشاره کرد و افزود: پس از اجرای برجام و رفع تحریم ها، ایران به دنبال حفظ روابط اقتصادی و برقراری مناسبات نوین و بلندمدت است.
شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
رئیس اتاق تهران اضافه کرد: حجم روابط تجاری ایران و اتریش در سال 2014 میلادی به کمترین مقدار خود در سال های گذشته یعنی 218 میلیون دلار کاهش یافت.
وی گفت: تحریم نقش بسزایی در کاهش حجم مناسبات دو کشور داشت و پس از توافق هسته ای و رفع کامل تحریم ها، انتظار می رود مناسبات میان ایران و اتریش رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد.
خوانساری افزود: ایران با بازار 300 میلیون نفری کشورهای همسایه خود، ارتباطی تنگاتنگ دارد و شرکت های اتریشی می توانند در همکاری با بنگاه های ایرانی از این بازار گسترده استفاده کنند.
وی یادآوری کرد در هدف های برنامه ششم توسعه دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصد و کاهش نرخ تورم و بیکاری تا زیر 10 درصد پیش بینی شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: بر پایه این برنامه، ایران برای تحقق هدف های اقتصادی خود به جذب 250 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد که شرکت های اتریشی می توانند سهم بسزایی در این زمینه داشته باشند.
وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت اشتایرمارک اتریش نیز در این همایش تاکید کرد «حضور بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و اتریش در این گردهمایی نشان دهنده علاقه دو طرف برای توسعه مناسبات اقتصادی و مراودات تجاری است».
«کریستین بوخمان» ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط مناسب برقراری ارتباطات فرهنگی میان ایران و اتریش، گفت و گوهایی اثربخش میان فعالان اقتصادی دو طرف صورت گیرد.
به گفته وی، اشتایرمارک به دلیل برخورداری از یکی از بزرگ ترین مرکزهای تحقیقاتی اتریش، به لحاظ نوآوری سرآمد دیگر ایالت های اتریش است.
هیات اتریشی یازدهم بهمن ماه نیز در سفر به آذربایجان شرقی با فعالان اقتصادی این استان نشست هایی داشت.
آبانماه امسال نیز یک هیات تجاری از ایالت «سالزبورگ» اتریش با اعضای اتاق تهران دیدار کرد و تفاهمنامه ای میان این اتاق و اتاق سالزبورگ امضا شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا