تدوین اساسنامه نظام جامع کیفیت توسط سازمان ملی استاندارد

تدوین اساسنامه نظام جامع کیفیت توسط سازمان ملی استاندارد

گرگان -مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد از نهایی شدن تدوین اساسنامه تاسیس 'سازمان نظام جامع کیفیت' خبر داد و گفت: این اساسنامه در آینده با تصویب در هیات دولت یا مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا علی سعادتی روز چهارشنبه در همایش آموزشی اندازه شناسی قانونی ویژه کارشناسان مربوطه در ادارات کل استاندارد استانها در گرگان، اظهارداشت: اکنون مدیران کنترل کیفیت مستقر در واحدهای تولیدی و کارشناسان حقیقی استاندارد پروانه فعالیت از سازمان ملی استاندارد دارند، اما فعالیت آنها همچون سازمان های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی، معدن و پزشکی در کشور مستقل نبوده و این مساله ارائه خدمات آنها رابه جامعه با مشکل مواجه می کند.
وی اضافه کرد: با اجرایی شدن اساسنامه سازمان نظام جامع کیفیت در استانها، مدیران کنترل کیفیت و کارشناسان حقیقی دارای پروانه فعالیت از سازمان ملی استاندارد، سازماندهی و بدون مشکل به وظیفه محوله خود عمل خواهند کرد.
به گفته وی اکنون 32 هزار و 700 نفر کارشناس حقیقی دارای پروانه فعالیت و 28 هزار مدیر کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی کشور مشغول کار هستند.

*لزوم سرمایه گذاری در آموزش اوزان و مقیاس ها توسط سازمان ملی استاندارد
معاون اوزان و مقیاس های مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران نیز بر لزوم سرمایه گذاری در حوزه آموزش اوزان و مقیاس ها در کشور و منطبق با دنیا توسط این سازمان تاکید کرد.
احد محمدی لیواری گفت: امروز سازمان ملی استاندارد در حوزه آموزش، به روز رسانی اطلاعات کارشناسان را در دستور قرار کار قرار داده و ارتباط خود را برای استفاده از اطلاعات به روز با سایر کشورها از جمله کشورهای اسلامی آغاز کرده است.
وی اظهار داشت: باید از این فرصت فراهم شده در جهت افزایش و به روز رسانی اطلاعات کارشناسان حوزه استاندارد به ویژه در مرکز اندازه شناسی بیشترین بهره را برد.
محمدی لیواری از حضور نماینده یا نمایندگانی از سازمان ملی استاندارد در دوره آموزشی اندازه شناسی قانونی در کشور بوسنی وهرزگوین نیز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: لازم است برای شرکت در دوره های آموزشی تخصصی، هماهنگی بیشتری بین استانها و سازمان مرکزی انجام گیرد تا از این دوره ها که روز آمدی اطلاعات را بازگو می کند، با اعزام نماینده و انطباق این دانش با داخل کشور بیشترین بهره را در حوزه استاندارد سازی تولیدات برد.
وی با اشاره به اینکه اندازه شناسی قانونی صرف ترازو و باسکول نیست و نرم افزارها هم نقش به سزایی در این حوزه دارند، گفت: برخی از کشورها با بهره گیری از نرم افزارها توانسته اند تعاریف جدیدی در برخی حوزه های اندازه شناسی قانونی ارائه دهند.
به گفته وی تعریف جدید از جرم که در سال 2018 میلادی اعلام خواهد شد، نمونه بارز این تغییرات و به روزرسانی در سامانه بین المللی است.
وی تاکید کرد که با توجه به تغییرهای به روز در زندگی انسان ها چاره ای نداریم که در حوزه اندازه شناسی قانونی استاندارد بر روی آموزش، سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم.

* امضای تفاهمنامه سازمان ملی استاندارد با سه کشور در آینده
معاون اوزان و مقیاس های مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان در آینده نزدیک با سه کشور ترکیه، هلند و آلمان برای استفاده از دانش کارشناسان استاندارد آنها به ویژه در حوزه اندازه شناسی قانونی قرار داد منعقد می کند.
وی ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این قرارداد و حضور کارشناسان استاندارد سه کشور مزبور در ایران بتوان از دانش و امکانات مدرن آنها در به روز رسانی دانش استاندارد کشور بهره برد.
مدیر کل استاندارد گلستان نیز بر تقویت آموزش کارکنان تاکید کرد و گفت: لازم است بیش از گذشته برای تدوین استاندارد آموزشی در حوزه های آموزش کارکنان و همکاری کسانی که با این مجموعه در ارتقای کیفیت کالا نقش دارند، برنامه ریزی انجام شود.
محمود فرمانی افزود: برگزاری همایش آموزشی اندازه شناسی قانونی در این استان با همکاری دو معاونت مرتبط در سازمان ملی استاندارد در راستای به روز رسانی اطلاعات کارکنان در ارائه خدمات هرچه بهتر به جامعه است.
همایش آموزشی اندازه شناسی قانونی ویژه مسئولان اداره اندازه شناسی ادارات کل استانها از امروز ( چهارشنبه) به مدت سه روز به میزبانی اداره کل استاندارد استان گلستان در گرگان ادامه دارد.
در این دوره آموزشی مباحث نظری در اندازه شناسی قانونی، کارگاه های آموزشی آزمون وسایل توزین سبک، آزمون نازل های عرضه سوخت مایع و آزمون باسکول های وسایل نقلیه چرخدار جاده ای از سوی استادان ارائه می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا