ماین نیوز گزارش می‌دهد:

چادرملو در آستانه اخذ مجوز محیط زیست آنومالی D۱۹

چادرملو در آستانه اخذ مجوز محیط زیست آنومالی D۱۹

گروه معادن >سنگ آهن - شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ممکن است به زودی موفق به اخذ مجوز محیط زیست در بهره‌برداری از سنگ آهن ناحیه D19 شود.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، پیشتر در اوایل سال جاری مدیر مجتمع چادرملو از قطعی شدن برگزاری مزایده آنومالی D19 و واگذاری این آنومالی خبر داده بود.

محمد ابریشمی در پاسخ به خبرنگار ماین نیوز گفته بود که برنده مزایده آنومالی D19 بعد از اخذ مجوزهای محیط زیستی لازم و اکتشافات تفصیلی می تواند بهره برداری در این آنومالی را آغاز کند.

به گفته وی انجام اکتشافات تفصیلی، مطالعات فنی و اقتصادی و اخذ مجوزهای محیط زیستی در آنومالی D19 حدود 5 سال زمان می برد و بعد از آن بهره برداری در آنومالی آغاز می شود.

شرکت چادرملو تاکنون بارها درخواست واگذاری آنومالی D19 را به این شرکت ارائه کرده است تا بتواند از طریق ذخیره اولیه 100 میلیون تنی آن به حیاتش ادامه دهد. همچنین پیش از آن نیز اعلام شده بود که محمود نوریان، مدیرعامل چادرملو طی نامه نگاری های متعدد با رئیس هیات عامل ایمیدرو خواستار تعیین تکلیف آنومالی D19 و واگذاری این محدوده به چادرملو جهت انجام کارهای اکتشافی و در ادامه بهره برداری شده است.

اوایل امسال هم مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو چادرملو را اصلی ترین متقاضی دریافت آنومالی D19 جهت انجام کارهای اکتشافی و بهره برداری دانست و در عین حال عنوان کرد که فعالیت در آنومالی D19 نیازمند اخذ مجوزهای محیط زیستی لازم است.

همچنین در همان دوران نیز اسداله کشاورز، مدیرکل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا محدوده معدنی D19 به متقاضیان آن به ویژه معدن چادرملو واگذار نمی شود؟ گفت: این محدوده معدنی داخل مناطق حفاظت شده محیط زیست قرار گرفته که با توجه به شرایط زیست محیطی آن منطقه، سازمان حفاظت محیط زیست فعلا اجازه‌ای برای اکتشاف تکمیلی آن منطقه نداده است.

وی در عین حال گفته بود: برای تعدادی از معادن بزرگ که ذخایرشان رو به اتمام است طرح های اکتشافی در کنار آنها تعریف شده تا واحدهای فرآوری آنها به مشکل نخورد.

گزارش از محمدجواد به‌آبادی

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا