وزیر ارتباطات اعلام کرد

دریافت مستقیم پهنای باند دانشگاه‌ها از وزارت ICT

دریافت مستقیم پهنای باند دانشگاه‌ها از وزارت ICT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال تلاش برای ایجاد شبکه علمی کشور با همکاری وزارت علوم هستیم تا دانشگاه‌ها به‌شکل مستقیم از وزارت ارتباطات پهنای باند دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه فارس، محمود واعظی در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز ضمن تبریک فرا رسیدن سی و هفتمین بهار انقلاب، بیان کرد: دانشگاه شیراز هم به لحاظ توانمندی و کارآمدی و هم سرمایه‌های انسانی در شمار دانشگاه‌های برتر کشور از گذشته تاکنون قرار داشته است.

وی با تاکید بر لزوم دنبال کردن دانش بومی در دانشگاه‌ها و تلاش برای تبدیل تحقیات به تولید محصول، افزود: باید برای فراهم شدن زمینه اشتغال 17 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مرتبط با ارتباطات فراهم شود.

واعظی همچنین با استقبال از تشکیل کمیته‌ای مشترک بین دانشگاه شیراز و تهران و وزارت ارتباطات، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم قراردادهایی را با هم تعریف و بودجه آن را نیز تامین کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دانشگاه شیراز طی سال‌های گذشته تاکنون قطب الکترونیک کشور بوده که امروز نیز باید این امر را با قوت بیشتری دنبال کند و مهمترین مولفه برای رسیدن به این مهم، همت مضاعف است. اگر همت نباشد عملا کاری پیش نخواهد رفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به اختصاص بودجه‌ای در خصوص فیلترینگ هوشمند اشاره و اضافه کرد: امید است این موضوع توسط دانشگاهیان دنبال شود و در این کار هم هیچ محدودیت مالی نداریم.

واعظی از پیشنهاد رئیس دانشکده برق و مهندسی کامپیوتر مبنی بر تدوین الگوی اینترتی شدن شهر شیراز در کشور استقبال کرد.

رئیس دانشگاه شیراز نیز در این جلسه با اشاره به توسعه پایدار و متوازن و نقش حائز اهمیت دانشگاه‌ها و موسسات علمی در تحقق این مهم، گفت: راه توسعه از دانشگاه می‌گذرد.

مجید ارشاد لنگرودی با تصریح اینکه دانشگاهی مطلوب است که حداقل‌ها را رعایت کند و دغدغه‌اش کیفیت باشد، خاطرنشان کرد: دنبال تحقق دانشگاهی هستیم که استانداردها را رعایت کند که دانشگاه شیراز به عنوان یک سرمایه علمی گویای این مدعاست.

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات همچنین در جلسه شورای اداری استان فارس، تصریح کرد: زمانی بود تمام شرکت‌ها ماه‌ها به‌دنبال پهنای باند بودند اما امروز شرایطی است که هر اپراتور و شرکتی که نیاز داشته باشد به هر میزان پهنای باند می‌تواند دریافت کند.

واعظی همچنین با انتقاد از باور غلطی که در ذهن مردم در زمینه تاثیرات منفی آنتن‌های بی‌تی‌اس ایجاد شده است، گفت: کشورهای اروپایی و غربی به موضوع سلامت مردم بسیار اهمیت می‌دهند، حال تکنولوژی مورد استفاده ما و نظارت‌های انجام شده در ایران برابر مقرارت و استانداردهای بین‌المللی است. اگر این تکنولوژی زیانی داشته باشد، اولین کسی که ورود می‌کند ما هستیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا