پوشش خطر ویروس زیکا با بیمه مسافرتی

پوشش خطر ویروس زیکا با بیمه مسافرتی

در پی شیوع ویروس زیکا طرح بیمه لغو سفر در هر شرایطی در کشورهای آفریقایی با استقبال بسیاری روبه رو شده است. ویروس زیکا از طریق نیش پشه منتقل می شود و منجر به معلولیت نوزادان می شود. از این رو مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها به زنان باردار یا زنانی که قصد باردار شدن دارد از خطرات این ویروس در هنگام سفر هشدار داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فوربس، افزایش بیمه های مسافرتی در پی شیوع ویروس زیکا در حالی است که سازمان جهانی سلامت در پی اعلام 45 کشور از شیوع ویروس زیکا آن را به عنوان تهدید کننده سلامت جهان معرفی کرد. این ویروس هیچ علائمی و اثرات طولانی مدتی ندارد با این حال زنان باردار و افراد ناتوان جسمی بیشترین قربانیان احتمالی این ویروس هستند. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها با اعلام هشدار سطح دو با احتمال افزایش خطر و عوامل انتقال این ویروس برای کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین شهروندان به خصوص زنان باردار را از سفر کردن برحذر کرده است.

اغلب شرکت های بیمه برای پوشش ریسک ابتلا به این ویروس رویه پیشین ارائه خدمات بیمه مشابه دیگر بیماری ها را در نرخ بیمه و شرایط آن در نظر گرفتند. اگر مسافران حین مسافرت مبتلا به ویروس زیکا شوند برای درمان اورژانسی، بستری و پوشش خسارت لغو مسافرت از سوی بیمه گزاران تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

با این حال این شرکت ها هشدار مرکز پیشگیری و کنترل سلامت را مبنی بر خطرات احتمالی ویروس زیکا را برای پوشش لغو سفر به کشورهای مقصد پرخطر در دستور کار قرار نداده‌اند. از این رو توصیه می شود در صورت سفر با مراجعه به تارنمای شرکت های بیمه ای برای بیمه‌های مسافرتی و انتخاب بهترین و امن ترین گزینه اقدام شود.

از طرفی دیگر شرکت های بیمه چون شرکت بیمه رومرایت و بیمه بین المللی سفر با طرح بیمه لغو سفر تحت هر شرایطی اقدام به پوشش هزینه های لغو سفر اعم از بلیط مسافرتی، پوشش خسارت لغو اسکان و رزرو می کنند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا