بانک مرکزی اعلام کرد

مرغ رکورد گرانی کالاهای خوراکی را شکست

مرغ رکورد گرانی کالاهای خوراکی را شکست

در هفته گذشته گوشت مرغ با 18.6 درصد بیشترین افزایش را در بین کالاهای خوراکی به خود اختصاص داد. در عین حال که سبزی‌های تازه با کاهش 10.5 درصدی بیشترین ارزانی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس اعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 9 بهمن‌ماه امسال، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه دو درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت و بهای سایر اقلام گروه ثابت ماند. قیمت تخم‌مرغ سه درصد رشد داشت و شانه‌ای 10 هزار و 500 تا 13 هزار تومان فروش رفت.

در گروه برنج نیز بهای برنج وارداتی غیرتایلندی 1.7 درصد، برنج داخله درجه یک 5.9 درصد و برنج داخله درجه دو 3.4 درصد افزایش داشت.

در گروه حبوبات قیمت نخود و لوبیا چیتی بدون تغییر بود و بهای لوبیا چشم‌بلبلی 0.2 درصد و لوبیا سفید چهار درصد کاهش یافت ولی قیمت سایر اقلام بین 0.4 تا چهار درصد افزایش داشته است. در گروه میوه و سبزی‌های تازه در هفته مورد بررسی میوه 3.9، و سبزی‌ها 10.5 درصد عرضه شده است.

این در حالی است که در میادین زیرنظر شهرداری پیاز عرضه نشد و انگور و لوبیا سبز عرضه کمی داشته است.

اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بوده است به نرخ مصوب سازمان میوه و تره‌بار عرضه شد.

اما در هفته منتهی به 9 بهمن‌ماه بهای گوشت 0.1 درصد و گوشت مرغ تا 18.6 درصد افزایش یافته است.

بنابر گزارش بانک مرکزی هر کیلو مرغ در سطح شهر حدود شش هزار تومان فروش رفته است.

بنابر این گزارش بهای قند نیز یک درصد، شکر 0.2 درصد و چای خارجی 1.1 درصد افزایش یافت، ولی قیمت روغن نباتی جامد با کاهش 0.1 درصدی همراه شد. روغن نباتی مایع نیز تغییر قیمتی نداشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا