بررسی معاملات امروز تالار شیمیایی ها؛

جوش شیرین و سودکاستیک همچنان جذاب هستند

جوش شیرین و سودکاستیک همچنان جذاب هستند

امروز در تالار محصولات شیمیایی، جوش شیرین پتروشیمی شیراز، منواتیلن گلایکول و دی اتانول آمین پتروشیمی شازند، گوگرد گرانوله پالایش نفت تهران و سودکاستیک پتروشیمی اروند و بندرامام تقاضایی بیش از عرضه داشته و با استقبال از سوی خریداران روبه رو شدند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز جوش شیرین پتروشیمی شیراز همچنان برای خریداران جذاب بود، به طوری که عرضه ۵۰۰ تنی آن ۷۹۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا یک هزار و ۲۳۰ تومان و میانگین قیمت خرید برای آن یک هزار  ۳۷۶ تومان ثبت شد.

استایرن منومر پتروشیمی تبریز هم امروز تقاضایی معادل عرضه و به میزان ۳ هزار و ۹۸۴ تن داشت و با قیمت پایه ۲ هزارو ۹۲۷ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال منواتیلن گلایکول شازند که به میزان ۳۳۰ تن عرضه شده بود، ۳۹۶ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا یک هزار و ۷۴۶ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن یک هزار و ۷۵۵ تومان بود.عرضه ۱۷۶ تنی دی اتانول آمین این مجتمع نیز بیش از هزارتن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۹ تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن هم ۳ هزار و ۴۰۹ تومان رقم خورد.

همچنین در این روز سودکاستیک پتروشیمی اروند که به صورت سلف و با حجم ۷ هزارتن عرضه شده بود، ۸ هزار و ۳۲۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴۲۴ تومان و میانگین قیمت خرید آن نیز ۴۳۱ تومان رقم خورد.

در همین حال سودکاستیک بندرامام هم که به میزان یک هزارتن عرضه شده بود، یک هزار و ۱۶۰ تقاضا داشت و با قیمت ۴۲۴ تومان مورد معامله قرار گرفت.

کارشناسان بازار شیمیایی به کاهش حجم عرضه سودکاستیک اشاره می کنند و می گویند: یکی از دلایل افزایش تقاضا برای خرید این کالا کاهش حجم عرضه و قرار داشتن در فصل مصرف این کالا است.

گوگرد گرانوله پالایش نفت تهران نیز امروز هزارتن عرضه و ۱۵۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲۴۳ تومان و میانگین قیمت خرید این کالا ۲۵۲ تومان رقم خورد.

البته امروز آرگون پتروشیمی شیراز، دی اتیلن گلایکول پتروشیمی شازند، زایلین مخلوط بندرامام، اسیدترفتالیک پتروشیمی تندگویان و اسیداستیک فن آوران نیز با استقبال اندک معامله گران روبه رو شده و وارد سیستم مچینگ شدند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا