شعار علیه لاریجانی درشام غریبان!

شعار علیه لاریجانی درشام غریبان!

حرمت عاشورای حسینی باید در هر شرایطی حفظ شود اما متاسفانه برخی تندروی را به جایی رسانده‌اند که دیشب هنگامی که علی لاریجانی رئیس مجلس قصد حضور در مراسم بیت رهبری را داشت برخی افراد شعارهای خاص و کنایه‌دار سر دادند.

 لاریجانی که به تازگی از سفر روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین به ایران بازگشته است، دیشب در مراسم عزاداری بیت رهبری حضور یافت. رئیس مجلس پس از ورود به مجلس عزاداری با شعارهای تند حامیان جریان‌های تندرو روبه‌رو شد. این افراد شعارهایی از قبیل «خواص بی‌بصیرت؛ مایه ننگ ملت»، «امان نامه برجام؛ تلاش بی‌سرانجام»، «مرگ بر منافق» و «هیها من‌الذله» سر دادند. براساس گزارش‌های رسیده، این عده قلیل دو شب قبل نیز پس از حضور رئیس‌جمهور، شعارهایی اینچنین سر داده بودند. لازم به ذکر است که حمایت علی لاریجانی از توافق هسته‌ای و کمک‌های او در روند تصویب برجام در مجلس، باعث عصبانیت جریان‌های تندرو و در راس آن جبهه پایداری شده است. از سوی دیگر حمایت‌های جریان اعتدالگرا و بخشی از اصلاح‌طلبان از لاریجانی برای حضور بر کرسی ریاست مجلس دهم سبب نارضایتی تندروها شده است و آنها که پس از پایان برجام خود را بازنده بزرگ می‌بینند از هر فرصتی برای هجمه به علی لاریجانی استفاده می‌کنند.
 چرا با لاریجانی مشکل دارند؟
اعتدال روحانی به مثابه کابوسی برای تندروهاست چراکه آنها به خوبی می‌دانند با حضور شخصیت‌هایی مانند او اجازه پرسه در فضای تندروی و بی‌قانونی از آنان سلب خواهد شد و انزوا تنها عایدی آنها از فضای میانه‌روی خواهد بود. منطقی آن است که منتقدان به رویکرد علی لاریجانی اگر صفت تندرو را از خود دور می‌کنند در محیطی به طرح انتقادات خود بپردازند که نتیجه‌ای برایشان داشته باشد. اگر واقعا شعاردهندگان دیشب خود را دلسوز می‌دانند این رفتار در کدام تعریف دلسوزی آمده است ؟ مگر این اقدامات جز بر هم زدن آرامش معنای دیگری دارد؟ لاریجانی همواره بر ضرورت وجود صداهای مختلف در کشور تاکید کرده است پس بنابراین اگر انتقاد این افراد مبنای قانونی داشته باشد رئیس مجلس به‌طور حتم استقبال خواهد کرد اما اگر با توجه به شعارهایی که سر دادند ناراحتی آنها از تصویب برجام است که در این باره باید به مواضع بزرگان کشور رجوع کنند و متفاوت از آن دیدگاه‌ها به ارائه نظر نپردازند. در ماجرای تصویب برجام کمیسیون ویژه بررسی برجام تشکیل و اعضای آن عمدتا اصولگرایانی بودند که با این طرح مخالفت داشتند و لاریجانی در جلسات آنها مخالفتی را ابراز نکرد و در زمان تایید آن بود که از نظر بزرگان سخن گفت. در چنین شرایطی این شعارها چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد جز مخالفت با تصمیم بزرگان کشور؟ اگر شعاردهندگان به دنبال کم کردن از محبوبیت لاریجانی بودند که باید بدانند مواضع میانه و اعتدالگرایانه او سدی در برابر تندروی‌هاست و حمایت بزرگان و به‌ویژه مراجع قم از او سند محکمی برای مسیر درستی است که لاریجانی می‌پیماید. پس بهتر است دلواپسان کمی به مواضع خود و نتیجه‌ای بیندیشند که در صورت تداوم آن برایشان در انتخابات آینده خواهد داشت!
 تندروی‌های زنجیره‌ای
پیش از این، همین جریان تندرو در سالگرد 22بهمن چند سال پیش مانع سخنرانی لاریجانی در حرم حضرت معصومه(س) شدند و ضمن سردادن شعارهای توهین آمیز، به سمت او اشیایی را پرتاب کردند. این افراد، سابقه شعار دادن مکرر در حین سخنرانی سیدحسن خمینی در ایام سالگرد رحلت امام(ره) را نیز در کارنامه خود دارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا