ده نکته کسب‌وکاری که در سال 2016 باید رعایت کنید

ده نکته کسب‌وکاری که در سال 2016 باید رعایت کنید

10 نکته مهم انتخاب شده توسط موسسه اکونومیست برای سال 2016

 

 1. افزایش نرخ بهره باعث تقویت بانک‌هایی می‌شود که بر محور آمریکا اداره می‌شوند. دلار قوی خواهد شد و به ارزش10/1 دلار در ازای هر یورو خواهد رسید و آمریکا صادرات چندانی نخواهد داشت.
2. پانامای بیچاره! در ماه‌آوریل یک کانال بزرگ‌تر و بهتر خواهد داشت اما تجارت جهانی تنها 3درصد رشد خواهد کرد؛ این در حالی است که تا پیش از بحران بزرگ اقتصادی رشد آن 8 تا 9درصد بود.
3. المپیک تابستانی در بزریل جشنی از تبلیغات و هزینه‌های تبلیغاتی به­راه می‌اندازد و بزرگ‌ترین بازار تبلیغاتی آمریکای لاتین 11درصد دیگر رشد می‌کند.
4. صنعت دارویی، به­دلیل افزایش امید به زندگی سود کلانی به­دست می‌آورد. حتی در آفریقا که همیشه ترس و نگرانی بابت ایدز وجود دارد، امید به زندگی به 2/57 سال می‌رسد و در سطح جهان میزان آن به 7/72 سال افزایش می‌یابد.
5. آلمان صنعت خود را بیش از پیش جلو خواهد برد. ربات‌ها و ماشین‌های الکترونیکی میزان تولید این کشور را 30درصد افزایش خواهند داد.
6. ایران از تحریم‌های بین‌المللی رها می‌شود و نیم‌میلیون بشکه نفت دیگر به تولید خود اضافه خواهد کرد. سرمایه‌گذاران نیز از صنعت خودرو گرفته تا گردشگری دوباره به این کشور روی می‌آورند.
7. هند جای چین را نخواهد گرفت، حداقل تا زمانی‌که خرده‌فروشی آن یک‌سوم چین باشد. در عین‌حال تقاضای این کشور برای زغال‌سنگ، که سوخت بسیار کثیفی است، افزایش خواهد یافت اما تقاضای چین کمتر می‌شود.
8. کسب­وکار روسیه از تجدید تحریم‌ها و نفت زیر 60دلار زیان خواهد دید. خرده‌فروشی نیز دوباره در این کشور 1درصد سقوط می‌کند.
9. در چین، حجم بدهی‌ها بیشتر می‌شود. حجم اعتبارات بانکی به 11درصد می‌رسد.
10. کاهش تقاضای کالاهای چینی به استرالیا آسیب می‌زند. در حالی‌که این کشور تأسیسات ال‌ان‌جی خود را راه‌اندازی می‌کند، قیمت گاز بیش از 40درصد کاهش می‌یابد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا