کندوکاوی درباره علل صف خرید فولاد مبارکه اصفهان

کندوکاوی درباره علل صف خرید فولاد مبارکه اصفهان

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه اصفهان علل صف خرید فولاد مبارکه را توضیح داد...

 

موج مثبت بازار چند وقتی است که به معدنی‌ها و فولادی‌ها که مدت‌هاست روزهای چندان شیرینی را تجربه نمی‌کنند، رسیده است، آن چنانکه صف برای خرید سهام این غول فولادی در حال طولانی‌تر شدن است.
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بازار شرکت فولاد مبارکه، یکی از شرکت‌هایی است که بیشترین حجم و ارزش معاملات را در بین نمادهای بورسی به خود اختصاص داده است و باقیمت 130 تومان بیشتر از 20 میلیون صف خرید را به خود اختصاص داده است.
به عقیده کارشناسان و معامله گران، احتمالاً با ورود سرمایه‌های جدید به بازار و قراردادهای جدید این شرکت با خارجی‌ها وضعیت این شرکت را با توجه به قیمت پایین سهم، به نقطه عطف سهامداران تبدیل کرده است.
امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه اصفهان، ارزیابی خود را از رفتار بازار و سهامداران در مقابل فولاد مبارکه این‌طور می‌گوید: به‌طور حتم فولاد مبارکه یکی از آن شرکت‌های بزرگ بورسی است که زیر قیمت اسمی خود معامله می‌شود درحالی‌که ازنظر بنیادی پتانسیل بالایی دارد و به نظر می‌رسد پول‌های جدید بازار به سمت سهم‌هایی می‌روند که زیر ارزش ذاتی خود معامله می‌شود که معدنی‌ها و فولادی‌ها از آن دسته محسوب می‌شوند.
وی توضیح خود را درباره پتانسیل بالای سهام فولاد مبارکه ازنظر بنیادی به این صورت کامل کرد: فولاد مبارکه مجموعه‌ای از خط تولید است که تمام حلقه‌های تولید را یعنی از گندله تا نورد در خط تولید خود دارد بر همین اساس این موضوع ارزش‌افزوده بالایی را برای این شرکت پدید می‌آورد.
به گفته نادری، آن‌ها که دستی در این صنعت دارند می‌دانند که داشتن زنجیره کامل تولید فولاد (گندله، آهن اسفنجی، فولادسازی و نورد) می‌تواند ازنظر بنیادی برای یک شرکت تولیدی چه میزان قابل‌توجه باشد.
او بابیان اینکه فولاد مبارکه در سال آینده؛ خط تولید گندله‌سازی جدید خود را با ظرفیت 5 میلیون تن به بهره داری می‌رساند، افزود: بدین ترتیب کل خط تولید گندله‌سازی فولاد مبارکه به 12 میلیون تن می‌رسد.
به گفته وی، فولاد مبارکه به‌زودی تولید محصولات خود را برای لوله‌های نفت و گاز آغاز می‌کند.
نادری همچنین با اشاره به سفرهایت تجاری به آلمان این‌طور توضیح داد: بخشی از پروسه توسعه فولاد مبارکه به آلمانی‌ها سپرده خواهد شد.
معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه خبر از تصویب افزایش تعرفه فولاد طی روزهای آینده داد و تأکید کرد: به‌طور حتم این موضوع می‌تواند قدرت فولاد مبارکه را درفروش محصولات بالا ببرد و از واردات محصولات چینی به داخل مرزهای ایران جلوگیری کند.
به عقیده وی، شرکت‌های فولادی چینی اگرچه در سال گذشته میلادی 9.8 میلیارد دلار زیان کرده‌اند اما بازهم ترجیح می‌دهند حتی به قیمت فروش تولیدات خود زیر قیمت تمام‌شده بازهم به صادرات ادامه دهند.
نادری تأکید کرد: تعرفه 25 درصدی بازهم برای ایران پایین است زیرا هم‌اکنون در کشوری مانند آمریکا تعرفه واردات فولاد 240 و ترکیه 40 درصد است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا