ارتقاء کیفیت فراموش نشود!

ارتقاء کیفیت فراموش نشود!

اگر چه در بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود، نجات صنعت خودرو از بحران کنونی در اولویت قرار گرفته اما این موضوع با واکنش مختلفی از سوی نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی روبه‌رو است.

در این زمینه برخی کارشناسان اقتصادی تاکید می‌کنند که تصمیم دولت برای کمک به صنعت خودروی کشور نباید مقطعی صورت گیرد و ارائه تسهیلات باید با در نظر گرفتن برنامه طولانی مدت ارتقای کیفی و توسعه محصول شرکت‌های خودروساز باشد.

شنبه هفته گذشته دولت در حالی از بسته ضد رکود خود رونمایی کرد که پرداخت تسهیلات برای خرید خودرو بیشترین رشد را شاهد بوده؛ به‌طوری‌که از 15 میلیون به 25 میلیون تومان تغییر یافت به‌عبارتی تسهیلات خودرویی رشد 70 درصدی را تجربه کرد.در مورد چرایی رشد 70 درصدی تسهیلات، برخی به کمک دولت برای خالی شدن پارکینگ انباشته از خودرو که تولیدکنندگان اشاره می‌کنند و برخی دیگر نیز به نقش خودرو در شاخص رشد اقتصادی کشور. در این بین مسوولان نباید از خواست چند ساله مشتریان مبنی بر ارتقای کیفیت و ارائه خدمات مناسب فروش و پس از فروش غفلت کنند و فقط در پی خروج موقتی خودروسازان از بحران باشند. سوالی که مطرح می‌شود این است که با خالی شدن پارکینگ‌ها از خودروهای تولیدی، در ادامه روند تولید تکلیف مشتریان با خودروسازان چه خواهد بود؟ آیا قرار است شرکت‌های خودروساز محصولات خود را از این پس هم با همین کیفیت فعلی به بازار عرضه کنند؟ پس تکلیف خواسته مشتریان از خودروسازان چه می‌شود؟

به گزارش دنیای اقتصاد ، در همین حین برخی کارشناسان معتقدند این تسهیلات بیش از آنکه به نفع مشتریان یا حتی ضدرکود باشد، به نفع خودروسازان تمام شده حال آنکه تولیدکنندگان خودرو در کشور باید در مورد خواست مشتریان از این شرکت‌ها تصمیم قاطعی بگیرند چرا که خودروسازان یکبار طعم تلخ نخریدن خودرو را چشیده‌اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا