بررسی گزارش 9 ماهه غمارگ

بررسی گزارش 9 ماهه غمارگ

بررسی گزارش 9 ماهه مارگارین نشان می دهد سود سال جاری شرکت کامل پوشش داده خواهد شد و سود سال مالی 95 که تا حدود یک ماه اینده اعلام می شود هم می تواند رشدی باشد.

حاشیه سود ناخالص شرکت مارگارین در شش ماهه اول سال مالی آن 11% بود و توانست با هزینه مالی 19.9 میلیارد تومانی برای هر سهم در شش ماهه اول 20.8 تومان سود بسازد.
حالا گزارش 9 ماهه منتشر شده است. در 9 ماهه شرکت 43.5 تومان از بودجه 60.2 تومانی خودیعنی معادل 72% را پوشش داده است به عبارتی  در تابستان امسال به تنهایی 22.7 تومان سود به ازای هر سهم ساخته است که بیش از عملکرد  شش ماه اول سال مالی است.

هزینه مالی غمارگ در تابستان  7.2 میلیارد تومان بوده است که نسبت به شش ماهه اول سال کاهش نشان می دهد.

در حالیکه تناژ و مبلغ فروش در فصل تابستان تقریبا برابر میانگین شش ماهه اول  است علت این رشد ،افزایش حاشیه سود خالص از 11%در شش ماهه اول به 19% در تابستان بوده است. علت این افزایش حاشیه سود تنها می تواند کاهش بهای تمام شده باشد. به بیان دیگر افت شدید قیمتهای جهانی به کمک شرکت امده است در حالیکه شرکت نرخهای فروش قبلی را توانسته است تقریبا حفظ کند.

                                          جدول سود سازی فصلی مارگارین

 تمام سود سال مالی 93 شرکت غیر عملیاتی بوده است در حالیکه تمام سود سال جاری عملیاتی است.

حصه تسهیلات مالی شرکت هم از 157 میلیارد در ابتدای سال مالی به 91 میلیارد در تاریخ ترازنامه اخیر کاهش یافته است که نشان از بهبود شرایط مالی شرکت است و چشم انداز کاهش هزینه مالی در سال آتی را در خود دارد.

به نظر می رسد با این گزارش سود سال جاری شرکت کامل پوشش داده خواهد شد و سود سال مالی 95 که تا حدود یک ماه اینده اعلام می شود هم می تواند رشدی باشد.

                            مهرزاد منتظری-تحلیلگر کارگزاری اقتصاد بیدار

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا