پیش‌بینی افزایش ۱۵ دلاری قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۱۶

پیش‌بینی افزایش ۱۵ دلاری قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۱۶

تحلیلگران پیش بینی کردند قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی ۱۵ دلار افزایش یابد و به ۴۸ دلار در هر بشکه برسد.

 

به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران پیش بینی می کنند قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی بیش از 15 دلار برابر با 50 درصد افزایش یابد. رقم میانگینی که بلومبرگ از ارزیابی 17 تحلیلگر بازار نفت برای امسال استخراج کرده نشان می دهد که قیمت نفت خام آمریکا در سه ماهه پایانی امسال به 46 دلار خواهد رسید و قیمت نفت برنت نیز در همان بازه زمانی 48 دلار خواهد شد.
بر اساس پیش بینی موسسه گلدمن ساکس، با کاهش تولید نفت شیل آمریکا، مازاد عرضه جهانی نفت که موجب رسیدن قیمت ها به پایین ترین رقم در 12 سال گذشته شده، شروع به کاهش خواهد کرد.
آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا نشان می دهد که تولید نفت این کشور از سه ماهه نخست تا سه ماهه پایانی امسال به میزان 620 هزار بشکه در روز افت خواهد کرد. این درحالی است که آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که  کل عرضه نفت کشورهای غیرعضو اوپک امسال 600 هزار بشکه در روز پایین بیاید. این ممکن است راه را برای ترمیم قیمت نفت هموار سازد.
بانک سیتی گروپ که در کنار بانک هایی نظیر یو بی اس و سوشیت جنراله پیش بینی کرده که قیمت نفت در نیمه دوم امسال افزایش خواهد یافت، اعلام کرده که نفت امسال «تجارت سال» خواهد بود.
دانیل آنگ، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه فیلیپ فیچرز سنگاپور در مصاحبه تلفنی با بلومبرگ گفت: «نفت شیل امریکا آحتمالا آسیب خواهد دید و ما شاهد کاهش عرضه نفت خواهیم بود... مهمتر از آن اینکه پیش بینی ها از میزان تقاضا برای نیمه دوم سال هم افزایشی است.»
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در روز 20 ژانویه به پایین ترین رقم خود از سال 2003 رسید. قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز به 29 دلار و 88 سنت رسید و برای رسیدن به رقم 46 دلاری، یعنی همان پیش بینی تحلیلگران، باید 54 درصد افزایش پیدا کند.
قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل نیز در پایان معاملات دیروز به 32 دلار و 72 سنت رسید. یعنی برای رسیدن به رقم 48 دلار پیش بینی شده برنت باید 47 درصد افزایش قیمت را تجربه کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا