توقیف بیش از هشت هزار قلم کالای غیراستاندارد در کشور

توقیف بیش از هشت هزار قلم کالای غیراستاندارد در کشور

اهواز- ایرنا- معاون نظارت بر اجرای استاندارد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت هزار قلم کالای تولیدی غیراستاندارد در کشور توقیف و 250 مورد جعل علامت استاندارد و جعل رتبه انرژی شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا وحید مرندی مقدم سه شنبه در گردهمایی منطقه ای استاندارد در هتل نیشکر اهواز، اظهارکرد: همچنین برای بیش از یک هزار مورد از واحدهای مشکل دار در ارتباط با استاندارد در مراجع قضایی اقامه دعوی انجام شده که پرونده آنها در حال رسیدگی است.
وی گفت: امسال تاکنون برای حصول اطمینان در رعایت الزامات استاندارد از فرآورده های واحدهای تولیدی و نیز محصولاتی که در مراکز عرضه توزیع می شود نمونه برداری و 350 هزار بازرسی تعیین شده بود که دو سوم آن عملیاتی شد.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد با موفق عنوان کردن طرح طاها در خصوص بازرسی و بررسی واحدها یادآور شد: در گردهمایی منطقه ای ارزیابی 9 ماه نخست امسال سازمان در خصوص واحدها بررسی می شود که در استان ها برنامه های خود را مطابق برنامه عملیاتی کرده و مشکلات را با بررسی موانع رفع کنیم.
وی گفت: در کنترل بازار نیز مراکز خرده فروشی و مراکز زنجیره ای کالاها مورد ارزیابی قرار گرفته و با واحدهای متخلف برخورد شد.
در گردهمایی یک روزه منطقه ای استاندارد که با حضور مدیران کل استاندارد چند استان از جمله خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری برگزار شد، طرح بازرسی طاها و برنامه های اجرا شده امسال در این طرح ارزیابی شد.
طرح طاها به عنوان یکی از طرح های راهبردی در سازمان ملی استاندارد و به منظور استاندارد سازی ارتقای سلامت و ایمنی جامعه از طریق کنترل کیفیت اقلام موجود در بازار طرح اجرای هماهنگ استاندارد( طرح طاها) در چند سال اخیر در سراسر کشور در حال اجراست.
در این طرح بازرسان سازمان استاندارد با مراجعه به بازار اقدام به بازرسی و نمونه برداری از کلیه اقلام مشمول استاندارد اجباری می کنند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا