بهره برداری از 25 طرح صنعتی با سرمایه 4.2 هزار میلیارد ریال در تهران

بهره برداری از 25 طرح صنعتی با سرمایه 4.2 هزار میلیارد ریال در تهران

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از بهره برداری 25 طرح صنعتی به ارزش تقریبی چهار هزار و 200 میلیارد ریال همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر در استان خبر داد.

افشار فتح اللهی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال بکار دو هزار و 700 نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.
وی با بیان اینکه بیشتر این طرح ها با کمک و حمایت های دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسند تصریح کرد: تمامی این طرح ها با مشارکت فعال و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا و آماده بهره برداری شده اند.
فتح اللهی گفت: طرح های تولید صنایع کاتالیست و ساخت دکل حفاری و تجهیزات مرتبط مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، تولید کاغذ دیواری با کیفیت مناسب برای اولین بار در کشور، تولید تجهیزات پزشکی و ساخت دارو و تولید تجهیزات ساختمانی و لوزام خانگی از جمله مهمترین طرح هایی است که در همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان تهران به بهره برداری می رسند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران یادآور شد: این طرح ها در حوزه مختلف از جمله صنایع دانش بنیان، پزشکی، ساختمانی، شیمیایی و نیز طرح های توسعه ای اجرا و آماده بهره برداری شده اند.
وی گفت: تلاش شده تا همه این واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی استان تهران که از زیرساخت ها و امکانات و استانداردهای مناسب برخوردار هستند، مستقر شوند.
فتح اللهی با تاکید بر رشد و توسعه واحدهای صنعتی دانش بنیان در استان تهران، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به توسعه صنایع دانش بنیان به عنوان صنعت پاک در کشور به ویژه استان تهران دارد.
وی با اشاره به اینکه هنوز شهرک صنعتی تخصصی برای شرکت های دانش بنیان در استان تهران وجود ندارد خاطرنشان کرد: براساس مصوبه اخیر دولت یازدهم، استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی موجود در شعاع 120 کیلومتری کلانشهرها امکانپذیر شده است.
23 شهرک و ناحیه صنعتی در استان تهران وجود دارد که حدود هفت هزار واحد صنعتی در این شهرک ها مستقر هستند.
پنج شهرک صنعتی نیز در استان تهران در حال ساخت است.
حدود 17 هزار واحد صنعتی دارای مجوز در استان تهران مشغول فعالیت هستند که 20 درصد واحدهای صنعتی کشور را شامل می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا