رئیس سازمان هواپیمایی:

تنها 2 ایرلاین کفایت سرمایه دارند/ آخرین خبر از مذاکره با بوئینگ

تنها 2 ایرلاین کفایت سرمایه دارند/ آخرین خبر از مذاکره با بوئینگ

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرلاین‌ها شش ماه زمان دارند تا کفایت سرمایه خود را به مصوبه سازمان برسانند، اعلام کرد: در حال حاضر تنها دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان برای ادامه فعالیت سرمایه لازم را به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی عابدزاده در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به اینکه ایرلاین‌های ایرانی باید در فضای پس از تحریم توان رقابت با شرکت‌های خارجی را داشته باشند، قطعاً نیاز به این خواهند داشت که سرمایه خود را افزایش دهند. از این رو سازمان هواپیمایی بحث کفایت سرمایه را مطرح کرده که باید در طول ماه‌های آینده پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر چند برخی از ایرلاین‌ها توان کفایت سرمایه‌ای نزدیک به رقم اعلام شده را دارند اما تنها دو شرکت ایران‌ایر و ماهان به این سطح رسیده‌اند و دیگر شرکت‌ها باید از طریق راه‌حل‌های اعلام شده تلاش کنند در این حوزه سرمایه‌های حداقلی را به دست بیاورند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضعیت نرخ‌گذاری بلیط پروازهای نوروزی نیز گفت: همانطور که سازمان پیش از این نیز اعلام کرده با آزادسازی نرخ‌ها قطعا دیگر خبری از نرخ‌های تکلیفی نخواهد بود. اما ما همچنان اوضاع بازار را رصد کرده و برای جلوگیری از گران‌فروشی مراقبت‌هایی را انجام می‌دهیم.

عابدزاده همچنین با ابراز امیدواری نسبت به تاثیرات مثبت باز شدن سوئیفت به روی بانک‌های ایرانی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از تبادلات اقتصادی در صنعت هواپیمایی کشور به شکل بین‌المللی انجام می‌شود، توان مالی ایرلاین‌ها و بانک‌ها در تبادل آزاد بسیار مهم است.

وی ادامه داد: از این رو انتظار داریم با رفع تحریم سوئیفت خدمات مورد نیاز در این صنعت و حتی بحث آموزش در صنعت هوایی تسهیل شود.

عابدزاده همچنین درباره آخرین وضعیت مذاکرات با شرکت هواپیماساز بوئینگ آمریکا نیز گفت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی ایران مطلوب بوده و ورود به آن می‌تواند تاثیرات مثبتی برای شرکت‌ها داشته باشد قطعاً بسیاری از بازیگران صنعت هواپیمایی جهان به ایران نظری خاص دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: شرکت بوئینگ نیز با توجه به اینکه شرکتی اقتصادی و تجاری به حساب می‌آید قطعاً نسبت به ورود به بازار ایران علاقه داشته و در آینده خود را آماده می‌کند تا به این عرصه ورود کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا