بر اساس تازه ترین نتایج نظرسنجی کیتکو؛

طلا میل به صعود دارد

طلا میل به صعود دارد

جدیدترین نظرسنجی کیتکو نیوز از تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که بیشتر پیش بینی به افزایش قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده است.

 نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد که تقویت گمانه زنی های بین المللی در خصوص اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک های مرکزی جهان موجب افزایش اعتماد در بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا شده و این مساله موجب افزایش قیمت این فلز زرد در روزهای آینده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی چین برای کاهش نرخ بهره برای ششمین بار متوالی در سال ۲۰۱۵ میلادی، قیمت طلا میانگین ۲۰۰ روز گذشته یعنی ۱۱۷۴ دلاری را شکسته و با کاهش نسبی روبرو شده است.

بانک مرکزی چین نرخ بهره را به ۴.۳۵ درصد کاهش داده است. این مساله موجب کاهش ۱.۲ درصدی قیمت طلا در هفته گذشته شده است.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز ۲۳۵ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۲۸ نفر معادل ۵۴ درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. ۷۱ نفر معادل ۳۰ درصد نیز پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و ۳۶ نفر معادل ۱۵ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

همچنین نظرسنجی آنلاین هفته ماقبل کیتکونیوز نشان می داد که ۷۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقد به افزایش قیمت طلا بوده اند.

در نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی نیز ۱۸ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۸ نفر معادل ۴۴ درصد تاکید کردند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

همچنین ۶ کارشناس ارشد اقتصادی معادل ۳۳ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت و ۴ نفر معادل ۲۲ درصد نیز بر این باور بودند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بورس کالای ایران، به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اعلام تصمیم جدید بانک مرکزی چین موجب گمانه زنی های مختلفی در بین سرمایه گذاران بین المللی شده است. بانک مرکزی اروپا نیز روز پنج شنبه اعلام کرد که نرخ بهره را بدون تغییر حفظ می کند ولی آماده است تا برای کمک به رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو ، سیاست های انبساطی بیشتری را اجرا کند.

«آدریان دی» تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: این مساله روشن است که اکثر بانک های مرکزی بزرگ جهان به اجرای سیاست های انبساطی پولی ادامه خواهند داد و این موضوع می تواند اعتماد نسبت به بازار طلا را افزایش دهد. البته احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال همچنان چالش بزرگی به شمار می رود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا