بورس پرس گزارش می دهد:

سئوالاتی که سهامداران امروز می توانند از مدیران ساپیا بپرسند

سئوالاتی که سهامداران امروز می توانند از مدیران ساپیا بپرسند

مجمع فوق العاده سایپا بعدازظهر امروز برگزار می شود و با توجه به مواضع سازمان بورس و اقبال به صنعت خودرو، سهامداران این شرکت فرصت مناسبی برای طرح سئوالات مهم دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یکی از ویژگی های اصلی مجامع سالانه و فوق العاده شرکت ها فراهم شدن فرصتی مناسب و گاه یکی دو باره سالانه برای رو در رو شدن مدیران با سهامداران و پرسش و پاسخ استو این فرصت معمولا" مورد توجه ویژه سهامداران حرفه ایی قرار دارد تا با طرح سئوالاتی قادر به رفع ابهامات یا شفاف تر شدن وضعیت شرکت ها برای تصمیم گیری بهتر باشند.

براساس این گزارش، در این میان شرکت سایپا که طی هفته های اخیر با اقبال قابل توجهی در بورس مواجه و رشد 91 درصدی قیمت سهام ( از 88 به 168 تومان) همراه شده ، ساعت 14 امروز مجمع فوق العاده ایی آن هم در محلی دور و  غیر معمول را برای تصمیم گیری درباره خروج از زیاندهی و ماده 141 قانون تجارت برگزار می کند.

بنابراین درحالی سازمان بورس دیروز با صدور دو اطلاعیه مواضع خود درباره طلب این شرکت 1.7 هزار میلیارد تومانی از سرمایه گذاری سایپا و همچنین آخرین وضعیت سرمایه گذاری سایپا اعلام کرد که با توجه به ابن موضوع و همچنین برنامه حضور شرکای خارجی، سهامداران این شرکت در کنار کسب اطلاع از وضعیت قراردادهای جدید ، فرصت مناسبی برای طرح سئوالات مهم در مورد ابهامات مطرح شده و چند و چون معاملات درون گروهی دارند.

از جمله این سئوالات می تواند موارد زیر باشد:

1- با توجه به تصمیم گیری به خروج از زیاندهی و رفع شمولیت از ماده 141 قانون تجارت، آیا تضمیمی وجود دارد که مدیران این شرکت سال آینده دوباره اعلام زیان نکنند؟

2- آیا مراجع نظارتی معاملات دورن گروهی سایپا و زیرمجموعه های آن را تایید خواهند کرد؟

3- در مورد سودهای بی کیفیت چه توضیحی وجود دارد و چه تصمیمی برای عدم تکرار آن در آینده گرفته خواهد شد و چه برنامه های عملیاتی برای افزایش کیفیت سودهای اعلامی وجود دارد؟

4- آیا سهام ساپیا و همچنین از وثیقه خارج شده تا امکان معامله بلوک 9.5 درصدی آن به ارزش 270 میلیارد تومان و انتقال از سرمایه گذاری رنا به سرمایه گذاری ساپیا وجود داشته باشد؟

5- آیا مدیران سایپا صرف و صلاح سهامداران در چرخش و تهاتر دارایی ها و معاملات درون گروهی را رعایت می کنند ؟ آیا اصولا" معاملات درون گروهی و تهاتر به مثابه پول قرض دادن افراد خانواده به هم و نشان دادن وضعیت مناسب اما کاذب  و بدون ارزش افزوده نیست؟

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا