تغییر جهت حرکت فعالان بازار به سمت گروه های فلزی و معدنی

تغییر جهت حرکت فعالان بازار به سمت گروه های فلزی و معدنی

شرکت ریخته گری ایران که بعد از افزایش سرمایه ۷۰۰ درصدی با سقوط قیمت مواجه شده بود تحت تاثیر خبرهای مثبتی درباره فروش بخشی از زمین ۱۵۰ هزار متری و افزایش فروش محصولات با رشد حدود 13 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

 

گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل بعد از شروعی مثبت و پرتقاضا اکثرا منفی به کار خود پایان دادند تا جایی که نمادهای خودرو و خپارس تا یک قدمی صف فروش رفتند در این بین معاملات مثبت و صف خرید نمادهای حپترو، حتوکا، ولغدر، ولصنم و اکثر قطعه سازان چشم نوازی می نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، شرکت ریخته گری ایران که بعد از افزایش سرمایه ۷۰۰ درصدی با سقوط قیمت مواجه شده بود تحت تاثیر خبرهای مثبتی درباره فروش بخشی از زمین ۱۵۰ هزار متری و افزایش فروش محصولات با رشد حدود 13 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

درگروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا شروعی مثبت و همراه صف خرید داشتند که گروه پتروشیمی با عرضه های پرحجمی مواجه شدند و نهایتا اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند اما درگروه پالایشگاهی تنها تک نماد منفی گروه ونفت بود که جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد. پتروشیمی خارگ در عملکرد 9  ماهه مبلغ 1754 ریال سود به ازای هر سهم محقق نمود و با تعدیل منفی 18 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی و پوشش 73 درصدی بودجه مواجه گردید. کمیسیون انرژی مجلس در نشست دیروز تصویب کرد در بودجه سال آینده 20 درصد از درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز نیز به صندوق توسعه ملی واریز شود. همچنین در جریان بررسی لایحه بودجه سال 95 توسط  کمیسیون انرژی مجلس با محوریت بخش انرژی ، مقرر شد در بودجه سال آینده 14.5 درصد از درآمدهای شرکت نفت برای طرح های توسعه ای اختصاص یابد.

درگروه های بانکی و بیمه ای که بعد از شروعی مثبت اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند، عرضه مکرر صف خرید بانک دی و اتکام و معاملات پرحجم آنها چشم نوازی می نمود. شنیده هایی از محقق نشدن واگذاری بلوک اخابر از سوی بانک سینا در قالب کنسرسیوم و همچنین معاملات منفی نمادهای اخابر و همراه سبب شده که نماد وسینا علی رغم ارزندگی همچنان با بی اقبالی و معاملاتی منفی دنبال شد. در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، نماد گروه سرمایه گذاری سایپا(وساپا) با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و نماد سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا(ورنا) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و تعدیل پیش بینی درآمد به ترتیب با رشد حدود 47 و 75 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند تا کام سهامداران را پیش از پیش شیرین نمایند. موسسه مالی بین المللی از مذاکرات خود برای انجام سرمایه‌گذاری های توسعه ای در ایران خبر داد و اعلام کرد عملی شدن این سرمایه گذاری ها ممکن است بین ۶ تا ۹ ماه طول بکشد. رئیس کل سازمان سرمایه گذاری گفت: پیش بینی می کنیم که در سال ۹۴ بیش از ۷ میلیارد دلار طرح مصوب و دارای مجوز سرمایه خارجی مستقیم جذب خواهد کرد.

درگروه بنیادی محور دارویی که اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند، بازگشایی موفق نماد دزهراوی با رشد حدود 22 درصدی چشم نوازی نمود. این صنعت پرپتانسیل بعد از لغو تحریم ها و تسهیل مراودات مالی با کاهش چشمگیر هزینه های مالی از چشم انداز بسیار روشنی برخوردار می باشند. درگروه آی تی و مخابراتی که اکثرا مثبت و صف خرید بودند نماد رکیش در قیمت 3310 ریال با حجم 23.5 میلیون سهمی مورد دادوستد قرار گرفت اما در نهایت همچنان با صف خرید 14.5 میلیون سهمی به کار خود پایان داد همچنین صف فروش و معاملات منفی نمادهای اخابر و همراه تامل برانگیز بود.

گروه ساختمانی بعد از شروعی اکثرا مثبت، متعادل و منفی و گروه سیمانی همچنان تحت تاثیر اخبار مثبت بازارهای هدف جدید محصولات همچون کشورهای هند و آفریقا اکثرا مثبت و همراه صف خرید دنبال شدند. 

گروه های فلزی و معدنی که جزو پیشتازان بازار امروز بودند اکثرا با معاملاتی مثبت، پرحجم و صف خرید همراه بودند که در این بین دادوستدهای پرحجم نمادهای فولاد، ذوب، ومعادن و فملی و معاملات منفی گروه استخراج زغال سنگ نمایان تر بود.

بجز نمادهای رمپنا، لسرما، لبوتان، تپمپی، تمحرکه، بسویچ، بمپنا، بکام، فجام و بالبر که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

گروه بتا منفی قندی اکثرا مثبت شدند و درگروه کاشی سرامیک که اکثرا متعادل دنبال شدند، نماد کاشی‌ الوند با رشد حدود 5 درصدی و نماد شرکت کارخانه چینی ایران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره، با محدودیت نوسان و افت حدود1 درصدی به گردونه معاملات بازگشتند.

نماد شرکت فرآورده های نسوز پارس با توجه به ابهام در ارائه اطلاعات و نماد شرکت پتروشیمی خارک با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد و نماد دشت مرغاب جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شدند.

در پایان انتهای بازار شاخص کل متاثر از معاملات مثبت گروه های فلزی و معدنی و پالایشگاهی بخصوص نمادهای فولاد و رمپنا با رشد 812.69 واحدی به ارتفاع 73,725 واحدی رسید که در این بین نمادهای اخابر و همراه بیشترین تاثیر منفی را ایجاد نمودند. انتظار می رود فردا بازاری منفی در گروه های بانکی، بیمه ای و خودرویی و لیزینگی و همچنان بازاری پرتقاضا و مثبت در گروه های فلزی و معدنی را نظاره گر باشیم.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا