برنامه افزایش تولید نفت از میادین غرب ایران

برنامه افزایش تولید نفت از میادین غرب ایران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز غرب با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها، آمادگی افزایش تولید نفت از میادین غرب کشور وجود دارد، گفت: با تکمیل یک پروژه، ظرفیت انتقال نفت به مبادی صادراتی افزایش می‌یابد.

به گزارش نامه نیوز، سعید ناصری‌پور با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های تولید تکلیفی نفت و گاز ارائه شده از سوی برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت نفت خود را با این شرایط جدید هماهنگ کرده است، گفت: برای افزایش انتقال نفت از این منطقه، تعمیرات دو دستگاه توربو پمپ در منطقه عملیاتی چشمه خوش تا یک ماه آینده نهایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز غرب در خصوص حفظ محیط زیست و رعایت مسائل ایمنی، تصریح کرد: به منظور رعایت مسائل بهداشت، ایمنی و محیط زیست، در مناطق نفت شهر و چشمه خوش به‌سازی سیستم پساب در دست اقدام است.

این مقام مسئول همچنین از انجام تعمیرات لخته گیر منطقه عملیاتی تنگ بیجار با اتکا به تخصص مهندسان ایرانی خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت منطقه عملیاتی تنگ بیجار به عنوان تامین کننده گاز غرب کشور به ویژه در فصل سرما، انجام هرگونه عملیات تعمیرات در این منطقه با مسائل و مشکلات خاص خود همراه بوده و عملیات تعمیرات اساسی (اورهال) لخته گیر A این منطقه در دستور کار قرار گرفت و بدون قطع جریان گاز از این منطقه عملیات تعمیرات آغاز شد.

ناصری‌پور با بیان اینکه به منظور مدیریت و کنترل عملیات پروژه برنامه زمان بندی مناسبی تهیه و فعالیت‌های مورد نیاز به مراحل جداگانه‌ای تقسیم شد، تاکید کرد: در مرحله نخست این عملیات، شستشوی لخته گیر از مواد هیدروکربوری کلید خورد و پس از ایمن سازی و تزریق مواد ضد خوردگی، لخته گیر آماده انجام عملیات برش کاری و جوش‌کاری شد.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز غرب با تاکید بر این که هم اکنون اجرای این طرح به بیش از پیشرفت بیش از ۸۰ درصد رسیده است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود با تدابیر عملیاتی و فنی این طرح بزرگ تعمیراتی به زودی بدون کوچکترین مشکلی انجام شود.

به گزارش مهر، چشمه خوش، دهلران، سرکان، ماله کوه، نفت شهر و تنگ بیجار از مهمترین میادین نفت و گاز در غرب کشور به شمار می‌رود که نفت این میادین برای تامین خوراک پالایشگاه ها و یا صادرات اختصاص می‌یابد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا