از ابتدای امسال تاکنون؛

مرزنشینان خراسان شمالی۱۲میلیون دلار کالا صادر کردند

مرزنشینان خراسان شمالی۱۲میلیون دلار کالا صادر کردند

بجنورد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از صادرات ۱۲میلیون دلاری مرزنشینان این استان از ابتدای امسال تاکنون خبرداد.

یحیی نیکدل در گفتگو با خبرنگار مهرگفت: از ابتدای امسال تاکنون مرزنشینان خراسان شمالی ۱۲میلیون و ۵۸۷ هزاردلار صادرات داشتند که از این میزان، مرزنشینان سرحد شیروان با دو میلیون و ۴۵۴ هزار دلار، جرگلان با دو میلیون و۲۱۲ هزاردلار، گوگلان مانه و سملقان با دو میلیون و ۱۴۰هزاردلار، وحدت گیفان با یک میلیون و ۸۳ هزار دلار، جیرستان شیروان با یک میلیون و ۱۶۸هزار دلار، مرکزی شیروان ۶۲۸ هزاردلار و مرزنشینان خوشخانه شیروان ۲۶۶ هزار دلار صادرات داشتند.

وی عمده‌ی کالاهای صادراتی مرزنشینان استان را مصالح ساختمانی و مواد پلاستیکی عنوان کرد و افزود: براساس اساسنامه مرزنشینان، این گروه می‌توانند نسبت به میزان صادرات خود، ۷۱ نوع کالای پیش بینی شده را با تخفیف ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی تعرفه گمرکی، به استان وارد کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه عمده واردات مرزنشینان برنج از کشور پاکستان است، اظهار داشت: امسال شش هزار و ۷۷۶ تن برنج  به ارزش هشت میلیون و ۴۸۸ هزارو ۶۴۵  دلار توسط این گروه وارد استان شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی سه برابر و از نظر ارزشی نیز ۲.۷ برابر افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: واردات قطعی سال گذشته مرزنشینان این استان، یک هزارو ۸۱۲ تن به ارزش دو میلیون و۲۶۰هزارو ۹۱۱دلار بود.

استان خراسان شمالی ۱۱تعاونی مرزنشین و۷۵ هزارو۵۹۷ نفر مرزنشین دارد که از این تعداد ۲۱ هزارو ۸۰۸  خانوار کارت مبادلات مرزنشینی دریافت کرده‌اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا