زیان مالی ایران‌ خودرو و سایپا

گزارش ضعیف مالی دو خودروساز بزرگ

گزارش ضعیف مالی دو خودروساز بزرگ

دو شرکت بزرگ خودروسازی گزارش عملکرد 6 ماهه خود را منتشر کردند و کارنامه ضعیفی از عملکرد خود به نمایش گذاشتند.

با فرارسیدن زمان انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه شرکتهای بورسی، دو شرکت ایران خودرو و سایپا مانند سایر شرکتها، آخرین اطلاعات مالی خود را منتشر کرده و گزارش های دوره ای خود را به بازار سرمایه ارائه کردند.

بر این اساس با توجه به وضعیت رکودی حاکم بر اقتصاد و مشکلات حاکم بر صنعت خودروسازی همانطور که اکثر کارشناسان پیش بینی می کردند شرکتها در گزارش 6 ماهه خود عملکرد چندان مطلوبی از خود به نمایش نمی گذارند بر این اساس شرکتهای خودروسازی نیز وضعیت مطلوبی از عملکرد خود به نمایش نگذاشتند به طوری که شرکت ایران خودرو سود 221 ریالی خود را به 57 ریال کاهش داد و توانست در 6 ماهه اول امسال 23 ریال معادل 40 درصد از پیش بینی خود را محقق کند.

همچنین با توجه به عدم افزایش نرخ های فروش، سود عملیاتی این شرکت از 15 هزار میلیارد ریال به 8.9 هزار میلیارد ریال کاهش یافته و هزینه مالی نیز از 14 هزار میلیارد ریال به 11.4 هزار میلیارد ریال افت کرده است.

شرکت سایپا نیز همانطور که پیش‌بینی می شد با زیان مواجه شده و سود 4 ریالی هر سهم را به زیان 175 ریال تبدیل کرده و در این دوره 126 ریال زیان پوشش داده است. گزارش ها نشان می دهد که با کاهش میزان فروش این شرکت، سود عملیاتی بودجه شده این شرکت از 8008 میلیارد ریال به 4903 میلیارد ریال کاهش یابد و تنها 27 درصد از آن محقق شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا