کارشناسان بخش خصوصی و دولتی معادن در دوره های آموزشی کاربردی مشارکت می کنند

کارشناسان بخش خصوصی و دولتی معادن در دوره های آموزشی کاربردی مشارکت می کنند

تهران-ایرنا- سازمان نظام مهندسی معدن ایران اعلام کرد: همزمان با آغاز دهه فجر، هماهنگی برای اجرای طرح بزرگ سراسری برپایی دوره های آموزشی کاربردی کارشناسان بخش خصوصی و دولتی شاغل دربخش معادن توسط این سازمان با مشارکت سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو) کلید خورد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی معدن، برگزاری موفق چند ساله دوره های ارتقا پایه اعضای این سازمان و همچنین دوره های آموزشی کارگری معادن توسط سازمان نظام مهندسی معدن، موجب شد که طرح جامع برگزاری دوره های آموزشی سطوح کارشناسی به بالا نیز برعهده این سازمان گذاشته شود.
ایران اکنون پنج هزار و 400 معدن فعال دارد که سالانه حدود 400 میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می شود.
براساس قرارداد امضا شده بین سازمان ایمیدرو و نظام مهندسی معدن، بخش آموزش این سازمان، 258 دوره 6 ساعته را در طول یکسال و به شکل سراسری در کشور برگزار می کند.
دوره های یاد شده با هدف ارتقای سطح علمی کارشناسان شاغل در بخش های دولتی و خصوصی معادن ایران برگزار می شود و حمایت مالی این طرح توسط سازمان ایمیدرو انجام و عنوان های دوره ها نیز براساس اولویت استان به طور مشترک توسط مسئولان و مدیران آموزشی سازمان های نظام مهندسی معدن و صنعت استان ها به امور آموزش سازمان مرکزی نظام مهندسی معدن ارائه و پس از تایید تقویم آموزشی مربوطه تهیه می شود.
این دوره ها رایگان و با اعطای گواهینامه معتبر است و علاقه مندان می توانند در این زمینه به سازمان های نظام مهندسی معدن استان ها مراجعه کنند.
نخستین جلسه هماهنگی مسئولان برگزاری این طرح، با حضور مدیران و مسئولان آموزش سازمان های صنعت، معدن و تجارت و نظام مهندسی معدن استانها، ایمیدرو و رئیس و مدیران آموزشی سازمان مرکزی امروز (دوشنبه) در محل سازمان ایمیدرو برگزار شد.
سازمان نظام مهندسی معدن از سال 1388 تاکنون آموزش های ارتقا پایه را برای 21 هزار نفر از اعضای سازمان و در قالب بیش از 700 دوره برگزار کرد.
همچنین تفاهم نامه سه جانبه ای بین سازمان های ایمیدرو، نظام مهندسی معدن و فنی و حرفه ای کشور در سال 1392 امضا شد که آموزش سطوح کارگری در معادن نیز با حمایت مالی ایمیدرو از مردادماه امسال به اجرا درآمد.
مرحله نخست این طرح، 26 دوره HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) برای کارگران شاغل در معادن هفت استان منتخب اجرا شد و مرحله دوم این طرح نیز به زودی در سراسر کشورو برای همه کارگران معادن، اجرا می شود.
سازمان های نظام مهندسی معدن در سطح کشور در چهار رشته اصلی معدن، زمین شناسی، نقشه برداری و متالورژی فعالیت می کنند.
شمار اعضای این سازمان در کشور بیش از 32 هزار نفر اعلام شده و استان تهران با سه هزار و 600 نفر عضو بالاترین تعداد اعضای این سازمان را به خود اختصاص داده است در حالی که استان بوشهر کمترین اعضا را با شمار 200 نفر دارد.
میزان ذخایر معدنی شناسایی شده کشور بیش از 57 میلیارد تن اعلام شده که از این رقم حدود 37 میلیارد تن ذخیره قطعی است .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا