شرکت هواپیماسازی ای.تی.آر 20 فروند هواپیما به ایران تحویل می دهد

شرکت هواپیماسازی ای.تی.آر 20 فروند هواپیما به ایران تحویل می دهد

تهران – ایرنا – شرکت هواپیماسازی اروپایی ای تی آر روز دوشنبه اعلام کرد که قراردادی به مبلغ یک میلیارد یورو با شرکت هواپیمایی ایران ایر برای فروش 20 فروند هواپیما به این کشور امضا کرده است که امکان افزایش این تعداد تا 40 فروند نیز وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه از پاریس اعلام کرد: قرار است ای.تی. آر سازنده هواپیماهای دارای موتور توربوپراپ بر اساس توافق امضا شده در تهران، 20 فروند هواپیمای مدل ای. تی. آر 72-600 تحویل ایران بدهد و امکان افزوده شدن 20 فروند هواپیمای دیگر نیز به این قرارداد وجود دارد.
این قرارداد در پی مذاکرات هفته گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در رم و پاریس پس از لغو تحریم ها برسر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی امضا شد.
بیانیه ای. تی .آر حاکی است: این قرارداد نشانه ورود جدیدترین نسل هواپیماهای این شرکت به ایران است که نخستین هواپیماهای ساخت آن از سال 1992 در ایران عملیاتی شده است.
بر اساس بیانیه ای تی آر، این بازار که به تازگی گشوده شده، دارای ظرفیت بالقوه نیرومندی برای توسعه و گسترش رفت وآمد ها و مسیرهای داخلی است.
مالکیت ای تی آر به طور مشترک در اختیار شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس و گروه هوافضایی فینمکانیکا متعلق به ایتالیا قرار دارد.
«پاتریک دو کاستلباجاک» مدیر اجرایی ای. دی. آر در بیانیه ای گفت: این شرکت با عرضه هواپیماهایی به شرکت ملی هواپیمایی ایران، مفتخر به مشارکت در دوره جدید در این کشور است که همکاری زیادی در تقویت و شکوفایی حمل ونقل منطقه ای در سراسر این کشور خواهد داشت.
صنایع هوانوردی ایران پیش از به اجرا درآمدن توافق هسته ای با قدرت های جهانی، تحت تحریم های آمریکا قرار داشت که از سال 1995 شرکت ها و صنایع غربی را از فروش تجهیزات و قطعات یدکی به جمهوری اسلامی منع می کرد.
قراردادهایی که در هفته گذشته درباره آنها توافق شد، شامل قراردادی به مبلغ 25 میلیارد دلار (معادل 22 میلیارد یورو) بود که بر اساس آن، ایران 118 فروند هواپیمای ایرباس خواهد خرید.
شرکت های خودروسازی پژو و نفت توتال نیز قراردادهایی با ایران امضا کرده اند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا