رویدادهای مثبت یک شرکت بورسی قبل از بازگشایی نماد اعلام شد

رویدادهای مثبت یک شرکت بورسی قبل از بازگشایی نماد اعلام شد

شرکت ریخته گری ایران که بعد از افزایش سرمایه ۷۰۰ درصدی با سقوط قیمت سهام مواجه شده، خبرهای مثبتی درباره فروش بخشی از زمین ۱۵۰ هزار متری و افزایش فروش محصولات داد و آماده بازگشایی نماد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی توقف نماد معاملاتی صنایع ریخته گری ایران به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم در 4 بهمن، این شرکت 40 میلیارد تومانی ضمن ارایه گزارش عملکرد 9 ماهه، توضیحاتی درباره فروش  بخشی از زمین 150 هزار متری و افزایش فروش محصولات داد و آماده بازگشایی نماد شد.

براساس این گزارش، "خریخت" تا قبل از تیرماه سال جاری و اعمال افزایش سرمایه 700 درصدی ( از 5 به 40 میلیارد تومان ) با رشد 173 درصدی قیمت سهام همراه بود اما بعد از عملی کردن این تصمیم نظاره گر تغییر جهت اساسی و سقوط 43 درصدی قیمت سهام ( از180 به 103 تومان ) شده است. با این حال بهای هر سهم تا قبل از توقف نماد با افزایش قیمت به 123 تومان رسید.

در عملکرد 6 ماهه "خریخت" مشخص شد نه تنها هیچ ریالی از سود پیش بینی شده 47 ریالی اعلامی در سه ماه اول محقق نشده بلکه برای هر سهم 86 ریال زیان کنار گذاشته شده و 70 ریال از این زیان هم محقق شده است. در عملکرد 9 ماهه هم، زیان هر سهم به 217 ریال رسیده و 192 ریال معادل 88 درصد از این زیان محقق شده است.

با این اوصاف سازمان بورس خواهان توضیحاتی درباره تعدیل پیش بینی سود هر سهم، علل افزایش نرخ محصولات و بهای تمام شده پیش بینی فعلی شد. مرتضی محمدی مدیرعامل این شرکت هم با ارسال نامه ایی به سازمان بورس ، مواردی را اعلام کرد.

از سود دیگر این شرکت امروز از برنامه فروش 40 هزار متر از 150 هزار متر مربع زمین خبر داده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا