آغاز مذاکرات ۲ عضو اوپک در تهران؛

پیشنهاد نفتی اکوادور به ایران/ ساخت پالایشگاه در آمریکای‌جنوبی

پیشنهاد نفتی اکوادور به ایران/ ساخت پالایشگاه در آمریکای‌جنوبی

معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات نفتی با اکوادور، اعلام کرد: این کشور خواستار مشارکت با ایران برای ساخت پالایشگاه، صادرات نفت خام، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی است.

دور جدید مذاکرات نفتی ایران و اکوادور به عنوان دو کشور عضو اوپک به منظور توسعه همکاری‌های دو جانبه امروز در تهران با محور ساخت پالایشگاه نفت و صادرات محصولات نفتی و پالایشی برگزار شد.

امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در حاشیه دیدار با «آنجولینا تورال» معاون وزیر بخش‌های راهبردی اکوادور از تشکیل کمیته مشترک انرژی میان ایران و اکوادور در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: این کشور آمریکای جنوبی (منطقه آلبا) خواستار مشارکت ایران در ساخت پالایشگاه است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایران و اکوادور روابط سیاسی خوبی دارند و به دنبال گسترش روابط خود در زمینه نفت و گاز هستند، تصریح کرد: این کشور علاقه مند به دریافت نفت خام از ایران است.

وی درباره اینکه این کشور خواستار دریافت چه میزان نفت خام از ایران است، اظهار داشت: در این دیدار آنها آمادگی خود را برای دریافت نفت خام از ایران اعلام کردند اما مقدار آن به مذاکرات بیشتر نیازمند است.

وی ساخت پالایشگاه را دیگر محور این دیدار عنوان کرد و با بیان اینکه اکوادور علاقه مند به مشارکت ایران در ساخت پالایشگاه دراین کشور است، بیان کرد: این کشور به دنبال توسعه و افزایش ظرفیت پالایشی خود است و از ایران درخواست کرده در این زمینه مشارکت کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه قرار است ساخت و افزایش ظرفیت پالایشی در این کشور با سرمایه چین انجام شود، تاکید کرد: ایران آمادگی خود را برای ساخت پالایشگاه و صادرات نفت خام و صادرات محصولات پتروشیمی به این کشور اعلام کرده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا