جزئیات بازگشت نفتکش‌های چینی؛

تردد نفتکش‌های خارجی در پایانه‌های نفتی ایران افزایش یافت

تردد نفتکش‌های خارجی در پایانه‌های نفتی ایران افزایش یافت

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با اشاره به رفت و آمد نفتکش‌های ژاپنی و چینی در پایانه‌های نفتی ایران، گفت: در ژانویه سال‌جاری تردد کشتی‌های نفتکش خارجی در این پایانه‌ها افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید پیروز موسوی درباره آخرین وضعیت تردد کشتی‌های نفتکش خارجی در پایانه های نفتی ایران، گفت: در حال حاضر کشتی‌های نفتکش ژاپنی و چینی با ورود به پایانه نفتی خارگ اقدام به بارگیری و صادرات نفت خام ایران می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در طول ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون میزان تردد و ورود کشتی‌های نفتکش چینی و ژاپنی در مقایسه با چند ماه قبل افزایش یافته است، تصریح کرد: در شرایط فعلی هیچ گونه محدودیت و مشکل فنی و عملیاتی برای میزبانی کشتی‌های نفتکش خارجی در پایانه‌های نفتی کشور به ویژه پایانه نفتی خارگ وجود ندارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی توان عملیاتی برای صادرات روزانه ۶ میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی خارگ وجود دارد، اظهار کرد: بر این اساس در راستای سیاست‌های کلان شرکت ملی نفت ایران، ظرفیت کاملی به منظور پهلوگیری و بارگیری کشتی‌های نفتکش خارجی و صادرات نفت خام ایران در پایانه خارگ وجود دارد.

موسوی با اشاره به امکان پهلوگیری به طور همزمان ۹ فروند کشتی نفتکش در پایانه نفتی خارگ وجود دارد، بیان کرد: از این رو هم اکنون به طور همزمان امکان پهلوگیری سه کشتی نفتکش در اسکله آذرپاد و شش کشتی نفتکش در اسکله تی وجود دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، در شرایط فعلی هیچ گونه مشکل و محدودیت عملیاتی برای ورود کشتی های نفتکش خارجی به پایانه های نفتی کشور وجود ندارد.

غلامحسین گرامی، رئیس اداره عملیات صادرت شرکت پایانه‌های نفتی هم اخیرا با بیان اینکه هم اکنون امکان پهلوگیری همزمان ۹ کشتی نفتکش در پایانه خارگ وجود دارد، گفته است: در خارگ حتی بزرگ‌ترین کشتی‌های نفتکش با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه هم می‌توانند پهلوگیری کنند.

از سوی دیگر همزمان با به پایان رسیدن طرح استراتژیک تعمیرات اساسی خطوط لوله زیرزمینی در پایانه خارگ، عباس اسددوز، رئیس پایانه نفتی خارگ اعلام کرده است: بزرگ‌ترین پایانه نفتی ایران در خلیج فارس آماده لغو تحریم‌ها و اجرای برنامه‌های افزایش صادرات نفت کشور است.

به گزارش مهر، رکن‌ الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هفته گذشته به طور رسمی دستور افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید و صادرات نفت خام ایران در مرحله اول پساتحریم را صادر کرده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا