شاخص کل 1793 واحد بالا رفت

شاخص کل 1793 واحد بالا رفت

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل پس از استراحتی کوتاه دوباره جهشی قابل توجه را ثبت کرد.

 

 در معاملات روز جاری شاخص کل یک هزار و 793 واحد بالا رفت و به عدد 72هزار و 912 رسید. همچنین در این روز سرمایه گذاران بیش از دو میلیارد و 18 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 4هزار و 633 میلیارد ریال در 118 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
به این ترتیب حجم و ارزش معاملات نیز در این روز رشدی قابل توجه را ثبت کرد.
همچنین در جریان معاملات امروز همه شاخص های بورسی رشد پرسرعتی را ثبت کردند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 1247 و 3هزار و 970 واحد صعود داشتند. همچنین نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر،تاپیکو، مپنا، پتروشیمی جم و وفلاد مبارکه با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص به رشد این متغیر کمک کردند.
همچنین در این روز گروه های خودرو، بانک ها و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.
بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای کارت اعتباری ایران کیش، داده پردازی ایران، پارس دارو، گلوکوزان، زامیاد، سایپاآذین و سایپا بود.
در مقابل نمادهای قند پیرانشهر، گروه صنعتی ملی، قند شیرین خراسان، قند هکمتان، سیمان دورود، درخشان تهران و قند مرودشت با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
در این روز سهامداران برای سهام شرکت های پالایش نفت بندرعباس، تجارت الکترونیک پارسیان، حفاری شمال، مپنا، سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و بانک پارسیان بیشترین تقاضاها را ثبت کردند.
این در حالی بود که حق تقدم پتروشیمی کرمانشاه، فولاد خراسان، اورای مشارکت شهرداری شیراز، تیپیکو، پست بانک، پتروشیمی پردیس و گروه صنایع بهشهر ایران با سنگین ترین عرضه ها رو به رو شدند.
در پایان داد و ستدهای امروز سایپا با معامله 135 میلیون حجم بیشترین حجم معاملات و مپنا با معامله بلوکی 276 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا