ایمیدرو در 250 هزار کیلومترمربع عملیات اکتشافی دارد

ایمیدرو در 250 هزار کیلومترمربع عملیات اکتشافی دارد

تهران- ایرنا- مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از ادامه عملیات اکتشاف برای شناسایی ذخایر طلا، مس، سنگ آهن، سرب و روی، کرومیت، عناصر نادر خاکی، مولیبدن، آنتیموان، نیکل و... در 25 پهنه معدنی به گستره بیش از 250 هزار کیلومترمربع خبر داد.

به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، «علی اصغرزاده» افزود: اکنون عملیات اکتشافی 25 پهنه معدنی در کشور از سوی ایمیدرو در حال اجراست و مناطق مختلف مانند سیستان و بلوچستان (سراوان)، خراسان جنوبی و رضوی (سنگان)، ایران مرکزی، گلستان، مازندران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و زنجان زیر پوشش است.
وی اضافه کرد: افزون بر ذخایر فلزی، عملیات دستیابی به مواد معدنی غیرفلزی مانند زغال سنگ، فسفات، بوکسیت و بیتومین نیز در مراحل مختلف اکتشافی از شناسایی و پی جویی پهنه های اکتشافی تا اکتشافات عمومی، تفصیلی و تکمیلی در محدوده های دارای پروانه ادامه دارد.
مدیر اکتشاف ایمیدرو درباره پروژه های اکتشافی در حال اجرا از نظر نوع ذخایر تصریح کرد: در «حوزه طلا»، پروژه هایی در مناطق زرشوران (آذربایجان غربی)، سیاه جنگل (سیستان و بلوچستان)، کوه دم (اصفهان)، تهم و گلوجه (زنجان)، نیکوییه (قزوین)، هیرد (خراسان جنوبی)، جانجا (سیستان و بلوچستان) و... در حال اجراست.
به گفته وی، در «حوزه آهن» نیز پروژه هایی در مناطق گل گهر و جلال آباد (کرمان)، سنگان (خراسان رضوی) و شیطور، آنومالی شمالی، زاغیا، آنومالی24 و میشدوان (استان یزد) اجرا شده است.
وی افزود: پروژه های مربوط به «حوزه پلی متال» (مس، نیکل، سرب و روی) در مناطقی همچون میله انارک، نخلک، سه برز (اصفهان)، گردنه شیر (فارس)، شورچاه (خراسان جنوبی)، توزگی (همدان) و پروژه های مربوط به «حوزه زغال سنگ» در مناطق پروده 4 و پروده شرقی (خراسان جنوبی)، کالشور (خراسان رضوی)، بلوک های A,B,C، گردنه سر، چلاو و امامزاده حسن (استان مازندران) و... پیش می رود.
اصغرزاده اضافه کرد: ایمیدرو از حضور بخش خصوصی در تکمیل فعالیت های اکتشافی معدنی استقبال می کند و در صورت تمایل شرکت ها به ادامه انجام مراحل اکتشافی، حاضر به همکاری با آنهاست.
سازمان های ایمیدرو، زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اواخر آذر 1392 تفاهمنامه همکاری برای توسعه اکتشاف به میزان 200 هزار کیلومترمربع امضا کردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا