تولید فولاد زنگ نزن آستنیتی AISI ۳۰۴

تولید فولاد زنگ نزن آستنیتی AISI ۳۰۴

گروه صنایع معدنی >فولاد - در راستای تحقق اهداف سیاستهای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، توسعه تولید و فروش فولادهای زنگ نزن در برنامه استراتژیک شرکت فولاد آلیاژی ایران قرار گرفت و این شرکت موفق شد، فولاد زنگ نزن AISI304 را به روش کربن زدایی تحت خلا با استفاده از اکسیژن (VOD) به صورت مستمر تولید و عرضه کند.

به گزارش ماین نیوز، فولاد زنگ نزن آستنیتی AISI304 پرکاربردترین و معروفترین فولاد زنگ نزن است که با 18 درصد کرم و 8 درصد نیکل به نام استیل 8-18 نیز شناخته می شود. مقاومت به خوردگی بسیار بالا و قابلیت کارپذیری خوب این فولاد و چقرمگی زیاد در دماهای پایین از ویژگی های بارز آن است.

اهمیت و کاربرد وسیع فولادهای زنگ نزن در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، دارویی، مهندسی پزشکی، موجب ایجاد رونق و رقابت جدی در بازار جهانی تولید این دسته از فولادها شده است.

با گسترش این تکنولوژی، امکان تولید گریدهای خاص پرآلیاژ که عموما کاربردهای حساس دارند نیز فراهم شده است. تکنولوژی بدست آمده علیرغم پیچیدگی های فراوان، مقرون به صرفه ترین روش تولید فولادهای زنگ نزن محسوب می شود.

سالانه به صورت مداوم حدود 3 تا 5 هزار تن انواع مقاطع فولادهای زنگ نزن وارد کشور می شود که به تدریج و با شرایط توسعه یافته تولید داخل، می توان سالانه از خروج 10 تا 15 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.

همچنین با رایزنی ها و مطالعات بازار صورت گرفته، صادرات فولادهای مذکور می تواند در برنامه بازارهای هدف صادراتی نیز قرار گیرد.

با توجه به تولید فولاد فوق الذکر، شرکت فولاد آلیاژی ایران موفق شد، لیست گریدهای تولیدی خود را به 352 گرید فولادی ارتقاء بخشد.

حذف فورج از فرآیند تولید فولاد ابزاری سرد کار پرکربن، پرکروم 1.2080

فولادهای ابزاری پرکربن، پرکرم که با نام D3 ویا X210Cr12 شناخته می شود کاربرد وسیعی در صنایع شکل دادن، سوراخ کاری، خم کاری سمبه کاری و غیره دارد. تولید این فولاد به گونه ای بوده که پس از فرایند شمش ریزی محصول نیمه تمام، در شرکتهایی با فرآیند فورج کار (آهنگری) تولید شده و پس از بازگشت به شرکت فولاد آلیاژی به محصول نهایی تبدیل می شود. با انجام تحقیقات و مطالعات صورت گرفته روی این فولاد، شرکت فولادآلیاژی ایران (با حذف فرآیند آهنگری) موفق به نورد شمش های تولیدی این فولاد شد و در نهایت تولید تسمه های این فولاد نظیر 10*40 ،20*70، 30*70 ، ... و گرد 12 میلیمتر تا 70 میلیمتر امکان پذیر شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا