گزارش روز؛

لیدری بازار با گروه پالایشگاهی

لیدری بازار با گروه پالایشگاهی

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی بازگشایی نماد شبندر بعد از مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده انتخاب هیات مدیره با صف خرید حدود 70 میلیون سهمی سبب افزایش تقاضا و صف خرید سایر هم گروهی ها شد تا جایی که به جر نمادهای ونفت و شرانل مابقی نمادهای گروه پالایشکاهی با صف خرید به کار خود پایان دادند.

 

یکی از عوامل منفی شدن بازار امروز عرضه احتمالی نماد بفجر طی چهارشنبه جاری است که درحدود 350 میلیارد نقدینگی نیازمند است اما منفی های زودگذر اکثر نمادها بخصوص گروه خودرویی به دلیل آنکه اکثرا پول بک به ترند نزولی شکسته شده بود خیلی زود با افزایش تقاضا و برگشت قیمتی پاسخ داده شد و در نهایت اکثر گروه ها متعادل و بسیار پرحجم به کار خود پایان دادند و احتمالا طی دادوستدهای فردا با صف خرید شروع خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، علی رغم جو منفی بازار، با خبر افزایش سرمایه مورد اشاره صف خرید و معاملات مثبت نماد ولغدر مشاهده شد که سبب شد  سایر هم گروهی ها نیز مثبت دنبال شوند.

هیئت مدیره شرکت لیزینگ خودرو غدیر مبنی بر افزایش سرمایه از مبلغ 300 میلیارد ریال به 967 میلیارد ریال(معادل 222 درصد) از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را پیشنهاد داد. حقوقی پیشرو بنیان اراز اروین با خریدهای پرحجم، در درصدهای مثبت نماد خشرق علاوه بر رشد و صف خرید سهم وارد ترکیب سهامداری شرکت شده است.

نماد محور سازان ایران خودرو بعد از اعلام پیش بینی درآمد هر سهم با رشد حدود 13 درصدی و  نماد خکار بعد از اعلام تعدیل منفی و پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه با جهش قیمتی و رشد حدود 36 درصدی به گردونه معاملات بازگشتند که فرصت فروش مناسبی برای سهامداران ایجاد کردند. سند همکارى در امور کشتیرانى و لجستیک میان شرکت کشتیرانى ایران و کشتیرانی CMA-CGM فرانسه به امضاء رسید.

شفاف سازی شرکت صنایع ریخته گری ایران دلایل کاهش زیان خالص خود را در پیش بینی اخیر اعلام کرد که به شرح زیر است: با عنایت به اجرای برجام و توافقات اولیه شرکت های خودرو ساز مشتریان عمده این شرکت با شرکت های خارجی مقدار فروش سه ماهه پایان سال(35 درصد کل سال 94)این شرکت افزایش قابل توجهی خواهد داشت لذا پیش بینی تولید سه ماهه پایانی این شرکت بیشتر از مقادیر تحقق یافته 9 ماهه به نسبت روزهای کاری است در نهایت با افزایش تولید هزینه سربار تولید کاهش یافته و منجر به جذب بیشتر هزینه های تولید می شود.

جنگ قیمت ها و سهم خواهی در بازار نفت که سبب سقوط قیمت نفت شده، این بار به بازار گاز کشیده شده است به گونه ای که قطر با در پیش گرفتن دامپینگ قیمتی و ارائه تخفیف های سنگین در نظر دارد طرح های صادارت گاز ایران به شبه قاره هند را تحت تاثیر قرار دهد. در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی بازگشایی نماد شبندر بعد از مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده انتخاب هیات مدیره با صف خرید حدود 70 میلیون سهمی سبب افزایش تقاضا و صف خرید سایر هم گروهی ها شد تا جایی که به جر نمادهای ونفت و شرانل مابقی نمادهای گروه پالایشکاهی با صف خرید به کار خود پایان دادند. نمادهای شکربن و شلعاب با توجه به ارائه اطلاعات پیش بینی سود با محدودیت نوسان و رشد حدود 3 درصدی به گردونه معاملات بازگشتند.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا منفی شروع شدند اما با بهبود شرایط بازار متعادل و حتی برخی نمادها همچون فلوله، فخوز، زنگان، فزرین، فرآور و کچاد مثبت به کار خود پایان دادند. نماد کنور با توجه به خبر افزایش سرمایه با رشد حدود 7 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت. افزایش سرمایه 44 درصدی کنور از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در جهت تکمیل پروژه 920 هزار تنی گندله کردستان همچنین افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته در جهت اصلاح ساختار مالی را مشاهده نمودیم. نماد کدما با توجه به ارائه اطلاعات پیش بینی سود با محدودیت نوسان و افت حدود 5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری که برخلاف انتظارات از فشار فروش بالایی برخوردار بودند احتمال فردا صف خرید نماد تازه وارد وسبحان با عرضه های بیشتری مواجه خواهد شد همچنین نماد بیمه اتکایی امین(اتکام1)، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی با رشد حدود 10 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و کام سهامداران را بیش ار پیش شیرین نمود. مدیرعامل بانک پاسارگاد با تشریح دستاوردهای اقتصادی-بانکی سفر دولتی‌ها به ایتالیا و فرانسه از گشایش حساب بانک مرکزی در ایتالیا خبر داد و گفت: برای گشایش حساب بانک مرکزی در کشور فرانسه هم مذاکرات خوبی انجام و به زودی این مهم محقق می‌شود.

گروه های ساختمانی و سیمانی بعد از شروعی منفی همسو با کلیت بازار با افزایش تقاضا مواجه شدند و در نهایت اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند، معاملات مثبت و پرحجم نمادهای کیسون و ثنوسا چشم نوازی نمود. سهام شرکت کیسون که در حوزه ها و پروژه هایی همچون نفت و گاز، پتروشیمی و بزرگراه و ... فعال است، بعد از اعلام قرارداد 1.8 میلیارد دلاری خود در رابطه با سرمایه گذاری، احداث و بهره برداری خطوط لوله گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان، با نوسان و رشد قیمتی 26 درصدی در آذرماه سال جاری همراه شده و طی معاملات چند روز گذشته نیز با اخباری که در رابطه با قراداد این شرکت با یک شرکت ایتالیایی با نوسانات مثبتی مواجه گشت. در پایان معاملات نماد معاملاتی شرکت سیمان سپاهان جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

بجز نمادهای فاما، بشهاب، بکام، بترانس، تکنو، لسرما و تکمبا که منفی بودند سایر نمادای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی مثبت و پرتقاضا دنبال شدند. شرکت حفاری شمال در نظر دارد دو ساختمان واقع در «میدان آرژانتین» و «شهر شیراز» را برای تکمیل 5 حلقه چاه مدان آزادگان را به فروش برساند. محمدبیگی مدیر مالی شرکت اعلام نمود فروش مذکور آگهی شده و در انتظار اقدام‌ نهایی است. براساس گزارش صورت‌های مالی مبلغ 194 میلیارد ریال سایر درآمدها در ارتباط با پیش‌بینی فروش ساختمان‌های شرکت (واقع در خیابان الوند و شهرستان شیراز است) است.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای وغدیر و وبملت با افت (275.08) واحدی به ارتفاع 71,118 واحدی رسید که در این بین نمادهای گروه پالایشگاهی بخصوص نمادهای شپنا و کچاد بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد نمودند و از افت بیشتر شاخص جلوگیری نمودند همچنین طبق انتظار در اواخر دادوستدها با افزایش تقاضا در اکثر گروه ها بخصوص گروه خودرویی مواجه شدیم که نوید بخش بازاری سراسر سبز و مثبت طی دادوستدهای فردا خواهد بود.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا