انتشار نظر مجلس درباره قرادادهای فولاد و خودرو

مشکل ال90 برای قرارداد پژو تکرار می‌شود؟

مشکل ال90 برای قرارداد پژو تکرار می‌شود؟

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قراردادهای منعقد شده میان شرکت‌های فولادسازی و خودروسازی ایرانی با برخی شرکت‌های اروپایی گفت به زودی مجلس با مطالعه دقیق این قراردادها نظر خود را درباره آنها اعلام می کند.

رضا رحمانی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیات اقتصادی و سیاسی همراه به ایتالیا و فرانسه و انعقاد قرادادهایی در بخش خودرو و فولاد گفت: به زودی متن کامل این قراردادها به کمیسیون صنایع و معادن برای بررسی و مطالعه نمایندگان ارسال می‌شود که نظر نهایی خود را پس از انجام مطالعات اعلام خواهیم کرد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، او افزود: ما از قبل با اعضای محترم دولت هم بحث کرده ایم که بهتر است مواردی چون توجه به توسعه ساخت داخل و نگاه به بازارهای صادراتی لحاظ شود که بر اساس گزارشی که تا کنون به ما رسیده در این قراردادها تمامی موارد رعایت شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برخی گمان می کنند که دوباره داستان سال 83 که مجلس جدید (هفتم) روی کار آمد چند قرارداد از جمله قرارداد ال90 را زیر سوال برد، برای این قراردادها هم تکرار می‌شود این در حالیست که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد چرا که هم تجربه آن دوران و رفتارهایی که شد را داریم و هم اینکه چون سه سال به طور کل رابطه مان با دنیا قطع شده باید بپذیریم که دچار عقب افتادگی هایی شده‌ایم و بهتر است با انعطاف‌پذیری بیشتری با خارجی‌ها کار کنیم تا این عقب افتادگی ها جبران شود.

رحمانی افزود: ما همواره مدافع تولید مشترک با شرایط برد- برد هستیم و معتقدیم بهتر است با همکاری شرکای خارجی خود محصولی در کشورمان به تولید برسانیم که هم دارای استاندارهای روز باشد و هم علاوه بر تامین نیاز داخل قادر باشیم در بازارهای صادراتی محصولی رقابت پذیر را عرضه کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا