ماهواره ایرانی را از ایتالیا پس می گیریم / وزارت ارشاد مسئول بررسی پیامک ها

ماهواره ایرانی را از ایتالیا پس می گیریم / وزارت ارشاد مسئول بررسی پیامک ها

اقتصاد > صنعت - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تحریم سبب بلوکه شدن ماهواره مصباح در کشور ایتالیا شد که با لغو تحریم ها این ماهواره را پس خواهیم گرفت.

محمود واعظی روز یکشنبه در حاشیه افتتاحیه مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا، افزود: این موضوع را تا حصول نتیجه، پیگیری خواهیم کرد.

** تولید محتوی از اولویت های وزارت ارتباطات است

وی با یادآوری اینکه در سیاست های کلان برنامه ششم، ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، دو بند در ارتباط با تولید محتواست، افزود: از این پس، تولید محتوا، خدمات و اپلیکیشن(نرم افزار کاربردی) از اولویت های این وزارتخانه است و ما این موضوع ها را دنبال خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات به آماده شدن زیرساخت ها در این بخش اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم مردم به راحتی از خدمات استفاده کنند و شغل ایجاد شود باید به این موضوع ها تقویت شوند.

وی در ادامه به ورود شرکت های بزرگ فناوری به ویژه اروپایی به کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه از چند ماه گذشته مذاکراتی آغاز شده و با برداشته شدن تحریم ها فضا در این زمینه تغییر یافته است.

واعظی ادامه داد: اگر قرار است شرکت های خارجی در کشور فعالیت کنند باید در ایران دفتر داشته و از نیروهای ایرانی استفاده کنند. در تکنولوژی و تحقیق و توسعه نیز ایران باید سهم داشته باشد.

** مسئولیت محتوای پیامک ها بر عهده وزارت ارشاد است

وی ادامه داد: شورای فضای مجازی مصوبه ای درباره پیامک ها داشته و مسئولیت محتوای پیامک ها را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کرده است.

وزیر ارتباطات، به برگزاری کمیته ای در این زمینه اشاره کرد و گفت: این کمیته 9 عضو دارد که وزارت ارتباطات یکی از اعضای آن است.

واعظی به دریافت برخی از پیامک های تبلیغاتی انبوه توسط مردم نیز اشاره و اعلام کرد: این کار توسط ایرانسل انجام شده و همراه اول نیز تا حدود یکم ماه نیم دیگر این کار را انجام خواهد داد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا