مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی:

حضور نفت‌کش‌های چینی و ژاپنی در خارک عادی است

حضور نفت‌کش‌های چینی و ژاپنی در خارک عادی است

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با اشاره به اینکه پهلوگیری نفت‌کش‌ها چینی و ژاپنی در بندر خارک امری عادی بوده است،‌ گفت:‌ این‌ها مشتریان سنتی نفت ایران بوده‌اند و گام بعدی این است که کشورهای اروپایی بار دیگر به معاملات نفتی با ایران بازگردند.

سید پیروز موسوی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه حضور نفت‌کش‌های ژاپنی و چینی در بندر خارک به منظور نفت‌گیری امری عادی بوده که در گذشته هم اتفاق افتاده است، اظهار کرد: خرید نفت این کشورها از ایران اتفاق جدیدی نیست، در مرحله بعدی لازم است ورود کشورهای اروپایی برای خرید نفت اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اینکه چین و ژاپن مشتریان سنتی نفت ایران بوده‌اند، اظهار کرد: تلاش ما این است که در گام بعدی کشورهای اروپایی که با تحریم‌ها از سهمیه نفتیشان از ایران خارج شده‌اند به معاملات و تعامل با ایران بازگردند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با بیان اینکه ایران روی بحث حفظ فروش نفت به اروپایی‌ها کار می‌کند، ادامه داد: در شرایط پسا تحریم در حال حاضر قدم اول یعنی دستور وزیر برای افزایش تولید و صادرات داده شده است.

موسوی افزود: در این موقعیت ما در کنار افزایش رفت و آمد مشتریان سنتی منتظر ورود نفت‌کش‌های اروپایی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در روز سه‌شنبه (ششم بهمن ماه) نفت‌کش‌های چینی و ژاپنی برای خرید نفت از ایران در پایانه‌های نفتی خارک پهلو گرفتند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا