امروز در تالار معاملات بورس کالا؛

گوگرد کلوخه خریداران را جذب کرد

گوگرد کلوخه خریداران را جذب کرد

امروز در تالار فرآورده های نفتی، گوگرد کلوخه در کانون توجه خریداران قرار داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» امروز در تالار فرآورده های نفتی گوگرد کلوخه پالایش نفت اصفهان و پالایش گاز شهید هاشمی نژاد (خانگیران) عرضه شد. گوگرد کلوخه پالایش نفت اصفهان به میزان یک هزار تن عرضه و بیش از ۱۱ هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲۲۲ تومان بود و معامله گران قیمت ۲۴۴ تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند. همچنین گوگرد کلوخه خانگیران به میزان ۳ هزارتن عرضه و ۱۵۰۰ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۲۲۲ تومان معامله شد.

لوب کات سنگین و لوب کات سبک پالایش نفت تهران و بندرعباس نیز امروز عرضه شد و با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال وکیوم باتوم پالایش نفت اصفهان نیز با افزایش تقاضا روبه رو شد، به طوری که عرضه ۱۵۰۰ تنی آن، بیش از ۲ هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳۷۳ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن ۳۷۹ تومان بود.

وکیوم باتوم پالایش نفت تهران و بندرعباس نیز امروز با قیمت های پایه مورد معامله قرار گرفت.

در این روز آمونیاک گاز، مایع و محلول شیراز هم امروز با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند. اسیدنیتریک این پتروشیمی هم به میزان ۲۰ تن توسط معامله گران خریدرای شد.

در همین حال زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام، منواتانول آمین و تری اتانول آمین پتروشیمی شازند نیز با استقبال اندک معامله گران روبه رو شد.

آرامش در اولین روز هفته

همچنین روز گذشته معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالا با آرامش دنبال شد، به طوری که زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام بندرامام به میزان ۱۰۰ تن با قیمت پایه یک هزار و ۸۰۷ تومان خریدرای شد.

آمونیاک مایع خراسان نیز به میزان ۱۴۰ تن با قیمت پایه ۸۹۵ تومان مورد داد وستد قرار گرفت. آمونیاک گاز پتروشیمی خراسان و آمونیاک مایع پتروشیمی کرمانشاه نیز مشتری نداشتند.

دی اتیل هگزانول پتروشیمی شازند نیز به میزان ۲۲ تن با قیمت پایه ۲ هزار و ۲۲۹ تومان معامله شد. در همین حال اسیدنیتریک پتروشیمی شیراز نیز به میزان ۱۰ تن با قیمت ۶۵۲  تومان معامله شد. اسیدنیتریک پتروشیمی کارون نیز که به میزان ۵۰۰ تن عرضه شده بود، ۲۰ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۶۹۰ تومان فروخته شد.

همچنین دیروز برخی از محصولات پلیمری مانند پلی اتیلن های ترفتالات نساجی پتروشیمی تندگویان عرضه شد که این کالا با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند. همچنین پلی اتیلن سنگین بادی ۰۰۳۵ پتروشیمی بندرامام نیز وارد سیستم مچینگ شد و با استقبال اندکی توسط معامله گران روبه رو شد.

وکیوم باتوم پالایش نفت شیراز نیز به میزان ۱۰۰ تن و با قیمت پایه ۳۹۲ تومان مورد معامله قرار گرفت. قیر ۶۰۷۰ این پالایشگاه نیز وارد سیستم مچینگ شد، ۱۴۵ تن از آن نیز با قیمت پایه ۴۵۱ تومان داد و ستد شد.

البته وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز با رقابت از سوی معامله گران روبه رو شد، به طوری که عرضه ۱۴ هزارتنی این کالا ۲۸ هزار و ۳۰۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳۷۳ تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا ۳۸۸ تومان رقم خورد.

وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس نیز که به میزان ۱۲ هزارتن عرضه شده بود، تقاضایی معادل ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن داشت. قیمت پایه این کالا ۳۹۲ تومان بود و خریداران میانگین قیمت ۳۹۴ تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند.

در همین حال گوگرد گرانوله پالایش نفت تبریز هم که به میزان ۵۰۰ تن عرضه شده بود، یک هزار و ۲۶۰ تن تقاضا داشت و با قیم پایه ۲۴۳ تومان مورد معامله قرار گرفت. امروز لوب کات سنگین و سبک پالایش نفت تبریز هم خریداری نداشت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا