۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ مسکن به روستائیان پرداخت شد

۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ مسکن به روستائیان پرداخت شد

تسنیم نوشت:

رئیس بنیاد مسکن از بیکاری ۱۳ درصدی روستائیان در سال ۹۴ خبر داد و گفت: ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن به روستاییان پرداخت شده است.

علیرضا تابش در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بنیاد مسکن با معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با هدف بهبود معیشت روستاییان اظهار کرد: 37 هزار و 435 آبادی و روستای بالای 20 خانوار در سراسر کشور داریم که جمعیتی بالغ بر 20 میلیون و 692 هزار نفر در آنها ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه 5 میلیون و 565 هزار خانوار در این روستاها وجود دارند، تصریح کرد: 5 میلیون و 151 هزار واحد مسکن در روستاها داریم که طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای برای بهسازی و نوسازی آنها صورت گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه طی 10 سال اخیر یک میلیون و 900 هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شده، گفت: تاکنون 16 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ سود 4 درصدی برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی به مردم پرداخت شده است. 

تابش با یادآوری اینکه براساس سرشماری سال 92، 33 درصد واحدهای مسکن روستایی دارای فضای معیشتی بوده‌اند، یادآور شد: 93 درصد فعالیت‌های روستایی در حوزه‌های کشاورزی و دامداری انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه در سال 94 نرخ بیکاری روستاییان 13 درصد است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 70 هزار وام مسکن روستایی به مردم پرداخت شده و 130 هزار وام دیگر موجود است.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به پرداخت 15میلیون وام تومن برای بهسازی و نوسازی اظهار کرد: در برخی روستاهای محروم تا سقف 2 میلیون تومان کمک بلاعوض به مردم پرداخت می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا