خبرگزاری فرانسه گزارش داد

سفر روحانی به اروپا حامل پیام افزایش روابط تهران و غرب است

سفر روحانی به اروپا حامل پیام افزایش روابط تهران و غرب است

ایسنا نوشت:

خبرگزاری فرانسه هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور کشورمان به اروپا گزارش داد: روحانی در حالی سفر خود را به ایتالیا خاتمه می‌دهد و به فرانسه می‌رود که این سفر حامل پیام بهبود چشمگیر روابط تهران با قدرت‌های اروپایی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به پاریس به امضای قراردادهای مهم تجاری میان دو کشور پس از حصول قراردادهای چند میلیارد دلاری تهران و رم بینجامد.

انتظارها بر این است که درخواست ایران برای خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس به علاوه بستن قراردادهایی با خودروسازی های پژو و رنو در این سفر به سرانجام برسد.

رئیس‌جمهور ایران در سفر خود بیش از 100 وزیر مقامات ارشد و بازرگان را به همراه دارد که خود نشان دهنده بازگشت ایران به صحنه اقتصاد بین الملل پس از تحریم‌های این کشور است که در نتیجه اجرای توافق هسته‌ای به دست آمده است.

روحانی در سفرش به ایتالیا با همتای خود از این کشور و نخست‌وزیر ایتالیا دیدار و گفت‌وگو و همچنین پاپ فرانسیس در واتیکان دیدار داشت.

مقامات ایتالیا می‌گویند که ارزش قراردادهای امضا شده میان دو کشور در سفر رئیس جمهور ایران به حدود 17 میلیارد دلار یورو می‌رسد که نشان دهنده سود اقتصادی فراوانی است که در بازگشایی دروازه‌های ایران به ویژه روی بخش های مهندسی و تولیدی اروپا وجود دارد.

بر اساس این گزارش، واتیکان پس از دیدار روحانی با پاپ فرانسیس بیانیه ای منتشر و در آن اعلام کرد پاپ از رئیس جمهوری ایران خواست تا از نقش خود برای دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران های منطقه استفاده کند و به همراه دیگر کشورها به مقابله با تروریسم و قاچاق اسلحه کمک کند.

این اولین سفر رسمی یک رئیس جمهور ایرانی از سال 1999 است که در آن ژان پل دوم میزبان محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران بود.

روحانی همچنین قرار است عصر روز چهارشنبه وارد پاریس شود و در روز پنج شنبه با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی اش و رهبران تجاری این کشور دیدار کند. وی پیش از سفرش به اروپا از به نتیجه رسیدن پروژه های اقتصادی میان ایران و فرانسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایران در حال بازسازی روابط خود با ایتالیا و فرانسه است که پیش از اعمال تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی در ژانویه 2012 از شرکای تجاری اصلی تهران به شمار می آمدند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا