تنها ۲۲درصد بودجه پارس جنوبی محقق شد

تنها ۲۲درصد بودجه پارس جنوبی محقق شد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پاس با اعلام اینکه تنها ۲۲ درصد بودجه سال جاری پارس جنوبی محقق شد، تحقق وعده وزیر نفت مبنی بر بسته شدن پرونده پارس جنوبی در سال ۹۶ را مشروط دانست.

به گزارش صدای اقتصاد به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پاس با اعلام اینکه تنها ۲۲ درصد بودجه سال جاری پارس جنوبی محقق شد، تحقق وعده وزیر نفت مبنی بر بسته شدن پرونده پارس جنوبی در سال ۹۶ را مشروط دانست.

علی‌اکبر شعبان‌پور در پاسخ به  سوالی مبنی بر اینکه آیا بسته شدن پرونده پارس جنوبی در سال 96 که وزیر نفت آن را وعده داده بود از نظر فنی امکان پذیر است، گفت: تحقق این امر دو شرط دارد؛ تأمین مالی و حل مشکلات شرکت صدرا.

وی با اشاره به اینکه به جز فاز 14 که پیشرفت آن زیر 60 درصد است باقی فازهای میدان گازی پارس جنوبی پیشرفتی بیش از 80 درصد دارند، گفت: با تکمیل فاز 20 و 21 پارس جنوبی کلیه طرح‌های توسعه سایت یک به اتمام می‌رسد. تاکنون نیز طرح توسعه فاز 12 در سایت 2 به اتمام رسیده است و فاز 19 نیز در حال آماده سازی است تا سال آینده اولین ردیف آن وارد مدار شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه در حال حاضر فازهای 13، 22، 23 و 24 شرایط خاصی دارند، ادامه داد: شروطی که برای محقق شدن وعده وزیر مطرح کردند بیشتر مربوط به این 4 فاز است؛ در حال حاضر 8 سکو و خط لوله بخشی از این فازها باید توسط شرکت صدرا انجام شود اما این شرکت در حال حاضر به دلیل داشتن مشکلاتی قادر به انجام چنین کاری نیست. به همین دلیل جلساتی در حد هیئت دولت برای حل مشکلات شرکت صدرا برگزار شده است.

شعبان‌پور دومین شرط تکمیل کلیه فازهای میدان گازی پارس جنوبی را تا سال 96 تامین منابع مالی این طرح‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: از نظر من 25 ماه تا زمان مورد نظر زمان باقی است که این مدت زمان برای تکمیل طرح‌ها زمان بسیار مناسبی است.

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی براینکه برای تکمیل کلیه فازهای میدان گازی پارس جنوبی چه مقدار سرمایه مورد نیاز است گفت: در حال حاضر 10 میلیارد دلار برای تحقق وعده وزیر نفت باید سرمایه گذاری صورت گیرد که قرار است بخش عمده آن از طریق بند ق (تأمین از صندوق توسعه ملی) محقق شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا