تغییرات اقلیمی دامن مسببانش را می‌گیرد

چندین میلیارد دلار خسارت برف و بوران آمریکا

چندین میلیارد دلار خسارت برف و بوران آمریکا

فرانک مک‌گورتی و یان سیمپسون/ گزارشگران رویترز

به گزارش صدای اقتصاد برف و بوران عظیمی که اغلب ساحل شرقی آمریکا را در چند روز گذشته از کار انداخته بود، به احتمال زیاد باعث خسارت «چندین میلیارد دلاری» اقتصادی در یکی از بدترین طوفان‌ها در منطقه در سراسر قرن جاری میلادی است؛ این را شرکتهای بیمه اعلام کرده‌اند.

سامانه خشن هوایی که به طور غیر رسمی در بین مردم به «طوفان زمستانی جوناس» معروف شده در ایالتهای مختلف آمریکا دست کم 20 کشته بر جای گذاشته است. در این میان، اغلب قربانیان این طوفان نتیجه تصادفات جاده‌ای و ترافیکی بوده‌اند.

سامانه خشن هوایی که به طور غیر رسمی در بین مردم به «طوفان زمستانی جوناس» معروف شده در ایالتهای مختلف آمریکا دست کم 20 کشته بر جای گذاشته است. در این میان، اغلب قربانیان این طوفان نتیجه تصادفات جاده‌ای و ترافیکی بوده‌اند.

شرکت بیمه‌ای آئون بنفیلد در یادداشتی که درباره خسارتهای طوفان برف و بوران اخیر در شرق آمریکا منتشر کرده نوشته است: «با احتساب خسارتهای فیزیکی به خانه‌ها، دفاتر تجاری و دیگر ساختمانها و نیز خودروها، به اضافه هزینه بالای وقفه افتادن در کسب و کارها که زیانهای زیادی را به تجار و تولیدکنندگان وار می‌کند، انتظار می‌رود که این اتفاق غیرمترقبه طبیعی در نهایت به هزینه چند میلیارد دلاری اقتصادی ختم شود.»

طوفانی که اخیرا در شرق آمریکا رخ داده از سوی سازمانهای تحقیقات به عنوان یکی از 15 طوفان با بیشترین شدت از سال 1900 میلادی تا کنون در شمال شرق و میانه اقیانوس اطلس تشخیص داده شده است.

سازمانهای بیمه‌گر گفته‌اند که هنوز برای محاسبه میزان خسارتهایی که دارای بیمه بوده‌اند زود است اما آئون بنفیلد در بیانیه خود افزوده است که سامانه هوایی مشابهی که موجب ایجاد طوفانی در ژانویه سال 1996 در آمریکا شد، به زبان امروزی و تعدیل شده با قیمتهای کنونی حدود 4.6 میلیارد دلار خسارت برایش تخمین زده شد و خسارتهای تحت پوشش بیمه نیز برای آن 920 میلیون دلار بود.

امروز یکشنبه و در نیویورک تعطیل بود. در منهتن نیز آفتابی روی برفها نشسته بود. بسیاری از ساکنان بیرون آمده بودند تا خودروهایشان را که زیر برف دفن شده بودند، بیرون بیاورند. نمایشهای برادوی دوباره در حال باز شدن هستند و کامیونهای برف‌روب غول‌پیکر تلاش می‌کنند چهره سفیدپوش نیویورک را که درگیر رکورد دومین طوفان برف و بوران تاریخ خود بوده پاک کنند.

اما در واشنگتن همچنان ممنوعیت‌های ترافیکی برقرار است و احیای وضعیت شهر با سرعت کمتری انجام می‌شود. روز یکشنبه کل سیستم حمل و نقل این کلانشهر از کار افتاده است. مقامات رسمی گفته‌اند که ادارات فدرال روز دوشنبه نیز تعطیل خواهند بود و همراه با آنها، دفاتر ایالتی و مدارس عمومی نیز در مناطق کلمبیا، مریلند و ویرجینیا نیز تعطیل خواهند بود.

با این حال، در این مناطق بسیاری از مردم از خانه‌های خود بیرون آمده‌اند. برخی در حال اسکی کردن و بازی با اسنو‌بورد هستند و برخی دیگر در حال پاکسازی اطراف منزل خود. به نظر می‌رسد که بعد از یک طوفان وحشتناک، آرامش بر شهرهای بحران‌زده حاکم شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا