میرشکار خبر داد:

صدور ۵ فقره گواهی کشف مواد معدنی در سیستان و بلوچستان

صدور ۵ فقره گواهی کشف مواد معدنی در سیستان و بلوچستان

گروه اكتشاف و زمين شناسي - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۵ فقره گواهی کشف مواد معدنی فلزی و غیرفلزی در سیستان و بلوچستان صادر شده است.

به گزارش ماین نیوز، نادر میرشکار اظهار داشت: فعالیت بخش خصوصی در اکتشاف در 9 ماهه سالجاری منجر به صدور تعداد 5 فقره گواهی کشف مواد معدنی فلزی و غیرفلزی با ذخیره قطعی یک میلیون و 79 هزارتن و همچنین تعداد 15 فقره مجوز برداشت برای ماده معدنی شن و ماسه بوده شده است.

وی گفت: روند فعالیت های معدنی و رشد شاخص های بخش معدن در استان نسبت به سنوات قبل و ارتقا جایگاه معدن استان در کشور در سال های اخیر نشان دهنده ظرفیت توسعه معدن و صنایع معدنی استان است.

میرشکار افزود: تعداد پروانه های بهره برداری صادره در مدت مذکور نیز 7 فقره با ظرفیت استخراج سالیانه 125 هزار تن و اشتغال اسمی بالغ بر 100 نفر است.

وی تصریح کرد: برنامه سازمان در بخش توسعه اکتشاف و شناسائی ذخائر معدنی جدید و اقتصادی است که بتوان بستر ایجاد صنایع معدنی بزرگ را فراهم آورد و در آینده از ظرفیت های تولیدی صنایع در ایجاد صنایع پایین دستی بهره کافی را ببریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در خصوص فعالیت های اکتشافی در سطح استان گفت: در حال حاضر فعالیت های اکتشافی گسترده ای در سطح کلان توسط شرکت ها و سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی در استان در حال انجام است که در آینده شاهد شناسایی ذخایرمناسبی از موادمعدنی فلزی و غیرفلزی هستیم.

وی افزود: تاکنون بالغ بریک میلیارد و 184 میلیون و 560 هزار تن انواع مواد معدنی از جمله طلا، مس، آهن، تیتانیوم، آنتیموان، کرومیت، مرمر و ... در استان شناسایی شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا