وضعیت ناامیدکننده اقتصاد فرانسه/ قدرت خرید خانوار کاهش یافت

وضعیت ناامیدکننده اقتصاد فرانسه/ قدرت خرید خانوار کاهش یافت

بلومبرگ از وضعیت ناامیدکننده اقتصاد فرانسه گزارش داد و اعلام کرد: قدرت خرید خانوارهای فرانسوی در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی کاهش یافت.

به گزراش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری «بلومبرگ»، همچنان رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ اروپا یعنی فرانسه با کندی هر چه بیشتر در جریان است.

براساس گزارش اداره آمار فرانسه، رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی تنها ۲ دهم درصد گزارش شده، این در حالی است که رقم ۳ دهم درصد برای سه ماه سوم این کشور ثبت شده بود.

همچنین هدف‌گذاری این کشور در سال جاری میلادی رشد ۱.۵ درصد است که با توجه به روند کند حرکت چرخه اقتصادی فرانسه، رسیدن به این رقم را برای این کشور سخت می‌کند.

در همین حال، قدرت خرید خانوارهای فرانسوی در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی ۴ دهم درصد کاهش نشان می دهد و از سویی دیگر هزینه های دولتی این کشور با ۴ دهم درصد افزایش روبرو شده است.

رشد اقتصادی سه کشور مطرح منطقه یورو در سال گذشته میلادی از ضرب آهنگ آهسته برخوردار بود، یعنی آلمان ۱.۷ درصد، فرانسه ۱.۱ درصد و انگلیس ۲.۲ درصد گزارش شده است، ضمن اینکه آمار بیکاری فرانسه در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳.۵۹ میلیون نفر اعلام شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا