گزارش فاکس نیوز از ثروت معدنی ایران

گزارش فاکس نیوز از ثروت معدنی ایران

وب سایت شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا همزمان با سفر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به اروپا (ایتالیا و فرانسه) و ابراز تمایل شرکت های مختلف غربی برای همکاری با ایران پس از لغو تحریم ها، در گزارشی نوشت؛ ثروت ایران تنها نفت و گاز نیست بلکه این کشور روی دریایی از منابع معدنی مختلف ایستاده است.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از ایمیدرو،‌ فاکس نیوز در این زمینه با "ربکا کِلِر" تحلیلگر ارشد موسسه " استراتفور" در تگزاس مصاحبه کرده و به نقل از او نوشت:" آنها کشوری به غایت ثروتمند از نظر وجود منابع معدنی هستند.
فاکس نیوز نوشت: پس از سال ها تحریم و انزوای بین المللی، ایران با دارا بودن دستکم 700 میلیارد دلار ذخیره معدنی شناخته شده مس، سنگ آهن، روی و سرب یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است.
کم هزینه
کِلِر درباره کیفیت معادن موجود در ایران به فاکس نیوز گفت: معادن ایران از منظر کم هزینه بودن استخراج پتانسیل نسبتا بالایی دارد.
فاکس نیوز در ادامه در تشریح وضعیت موجود معادن ایران به نقل از وب سایت تخصصی "minning " نوشت ایران بیش از 3 هزار معدن شناخته شده دارد که بیشتر آنها دارای مالکان خصوصی هستند. بیشتر این معادن مس و سنگ آهن و عناصر سنگین خاکی کمیاب هستند.
ربکا کلر درباره گستردگی معادن در جغرافیای ایران گفت: معادن ایران تقریبا در همه نقاط این کشور یافت می شوند و از مناطق مرزی با افغانستان تا خطی به موازات مناطق مرکزی این کشور امتداد دارد.
او افزود: کارشناسان ایرانی همچنین به دنبال کشف معادن عناصر خاکی کمیاب در ایران هستند، اما در این زمینه هنوز در مراحل ابتدایی تحقیقات و اکتشافات قرار دارند.
قراردادها در سفر اروپایی
این گزارش در ادامه به اظهارات مهدی کرباسیان معاون وزیر صنایع، معادن و تجارت ایران در زمینه انعقاد قرار داد 5.4 میلیارد دلاری در زمینه سرمایه گذاری در معادن ایران همزمان با سفر روحانی به اروپا اشاره کرده است.
فاکس نیوز در ادامه نوشت در حالی که ثروت معدنی کشف شده ایران 700 میلیارد دلار تخمین زده می شود، اما کارشناسانی همچون خانم ربکا کلر معتقدند: هنوز برای تخمین و ارزیابی ثروت دقیق معدنی ایران به زمان بیشتری نیاز است.
او معتقد است: بر خلاف نفت که آنها قادرند سریعا ذخایر خود را به بازار جهانی سرازیر کنند ثروت معدنی زمان بیشتری برای اکتشاف و استخراج و عرضه به بازار جهانی می طلبد.
براساس آمارها ایران جزء بیست کشور نخست جهان به لحاظ ذخایر معدنی گوناگون است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا