فرانس 24 : ایران با خرید 118 ایرباس از فرانسه موافقت کرد

فرانس 24 : ایران با خرید 118 ایرباس از فرانسه موافقت کرد

تلویزیون فرانس 24 گزارش داد : براساس یادداشت تفاهمی که در جریان دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از فرانسه امضا شده است ، ایران روز پنجشنبه با خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش تقریبا 23 میلیارد یورو ( معادل 25 میلیارد دلار ) موافقت کرده است.

بنا بر این گزارش ، قرارداد خرید 73 هواپیمای پهن پیکر و 45 هواپیمای متوسط در مراسمی در کاخ الیزه با حضور روحانی و فرآنسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه امضا شد.
ایرباس در بیانیه ای گفته است : این قرارداد همچنین ' آموزش خلبانان و پشتیبانی از عملیات فرودگاه و مدیریت ترافیک هوایی را در بر می گیرد. '
این معامله یکی از چند معامله ای بود که در جریان دیدار رسمی روحانی از فرانسه انجام شد و سرمایه گذاری مشترک شرکت پژو سیتروئن و کارخانه ایران خودرو از جمله این معاملات بود.
طبق قرار داد پژو که تا اواسط سال جاری نهایی نخواهد شد، شرکت خودروسازی فرانسه و ایران خودرو قصد نوسازی کارخانه ای را در نزدیکی تهران پایتخت این کشور و شروع تولید اتومبیل تا اواسط سال 2017 را دارند.
هدف اولیه برای تولید 200 هزار دستگاه خودرو در سال خواهد بود و سرمایه گذاری مشترک به ساخت پژوی مدل 208، 2008 و 301 منجر خواهد شد و سهم فرانسه از این سرمایه گذاری 400 میلیون یورو ( 436 میلیون دلار ) در سال طی پنج سال خواهد بود.
فرانس 24 در خاتمه یاد آور شد که دیدار روحانی از پاریس به دنبال توافق هسته ای تهران با شش قدرت جهان در ماه ژوئیه صورت گرفت که خواستار لغو تحریم ها اعمال شده علیه ایران در ازای مهار برنامه هسته ای این کشور شده است .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا