اولین سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو کشور؛

قرارداد ایران خودرو و پژو امضا شد

قرارداد ایران خودرو و پژو امضا شد

تهران-ایرنا- گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت پژو فرانسه قرارداد همه جانبه ای برای همکاری های جدید امضا کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از ایکوپرس، در جریان سفر حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان و هیات همراه وی به فرانسه، قرارداد از سرگیری همکاری های گروه صنعتی ایران خودرو و پژو که پس از مذاکراتی طولانی، نهایی شده بود با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران، نخست وزیر فرانسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ارشد صنعتی دو کشور به امضای مدیران عامل دو خودروساز رسید.
هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دور جدید همکاری ها را کاملا متفاوت با رویکرد گذشته توصیف کرده است.
این نخستین باراست که یکی از خودرو سازان برتر دنیا از طریق سرمایه گذاری مالی مستقیم در صنعت خودرو ایران حضور پیدا می کند.
براساس این گزارش، ایجاد شرکت مشترک ایرانی فرانسوی با سهامداری 50 درصدی هر یک از طرفین مهمترین بخش این قرارداد است که به انتقال فناوری روز دنیا، تولید محصولات جدید و همچنین استفاده از بازارهای صادراتی منجر می شود.
رئیس جمهوری کشورمان و هیات همراه وی، به قصد دیدار از برخی کشورهای اروپایی، دوشنبه گذشته (پنج بهمن) عازم ایتالیا شد.
روحانی درایتالیا با رئیس جمهور، نخست وزیر و سایر مقامات بلندپایه این کشور و نیز سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا ملاقات کرد و پس از دیدار با پاپ و نخست وزیر واتیکان، شب گذشته (چهارشنبه) عازم فرانسه شد. ملاقات با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری و هیاتهای عالی رتبه فرانسه و نیز گفت و گو با مدیرکل یونسکو ، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد، از برنامه های دکتر روحانی در پاریس است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا